Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 28.04.2024, 09:53

Меню сайту
Категорії розділу
Установчі документи [8]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Установчі документи » Установчі документи

Статут

Затверджено

рішенням Ставищенської  селищної ради

від «21» січня 2021 року №_____

 

Селищний голова ________________ Л.П.Джужик

 

СТАТУТ

СТАВИЩЕНСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 

«КРОКУС»

СТАВИЩЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО РАЙОНУ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. СТАВИЩЕНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «КРОКУС» СТАВИЩЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ  перебуває у комунальній власності Ставищенської селищної ради та є правонаступником усіх майнових та особистих немайнових прав і обов’язків  СТАВИЩЕНСЬКОГО РАЙОННОГО ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ СТАВИЩЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ зареєстрованого розпорядженням Ставищенської районної державної адміністрації від 04 грудня 2001 р. №459.

1.2. Скорочене найменування  закладу: СТАВИЩЕНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ  ЗПО «КРОКУС».

1.3. СТАВИЩЕНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «КРОКУС» СТАВИЩЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 06.05.2001р. №433 (зі змінами), Положенням про центр, палац, будинок, клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді, художньо-естетичної творчості учнівської молоді, дитячої та юнацької творчості, естетичного виховання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.11.2009 №1010, іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Ставищенської селищної ради, розпорядженнями голови Ставищенської селищної ради, наказами відділу освіти Ставищенскої селищної ради, іншими нормативно-правовими документами та цим статутом.

1.4. Юридична адреса закладу позашкільної освіти: 09401, провулок. Парковий, 2.  смт. Ставище, Білоцерківський район , Київська область.

1.5. СТАВИЩЕНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗПО «КРОКУС» (далі – заклад) є юридичною особою, може мати самостійний баланс або обслуговуватися централізованою бухгалтерією, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, інші реквізити відповідно до чинного законодавства України, має право відкривати рахунки у відповідних установах, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем та відповідачем у суді.

СТАВИЩЕНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗПО «КРОКУС» належить до комунальної власності Ставищенської селищної ради.

1.6. Засновником закладу є Ставищенська селищна рада Білоцерківського району Київської області. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є відділ освіти Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області, який здійснює загальне управління та забезпечення освітньої діяльності закладу, виконує інші функції, передбачені чинним законодавством України.

1.7. Заклад провадить освітню діяльність на відповідних рівнях  позашкільної освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством  порядку.

1.8. Мовою освітнього процесу в закладі є державна мова - українська.

II. МЕТА І ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

2.1. Головною метою  закладу є:

-  забезпечення реалізації права громадян на здобуття позашкільної освіти;

-  надання знань, формування вмінь та навичок за інтересами;

- забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації та    інтелектуальному,  духовному і фізичному розвитку;

- підготовка дітей та учнівської молоді до активної професійної та   громадської діяльності;

- створення умов для соціального захисту та організації змістовного дозвілля вихованців, учнів і слухачів відповідно до здібностей, обдарувань та стану їх здоров’я.

2.2. Головними завданнями закладу є:

 - виховання громадянина України;

- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;

 - виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав, свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальність перед Законом за свої дії;

- виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів;

-  виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;

- створення у вихованців, учнів і слухачів умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку;

- формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров`я та здоров`я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

 - задоволення потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;

-  вдосконалення фізичного розвитку вихованців;

- організація дозвілля вихованців, профілактика бездоглядності, правопорушень;

 - виховання в учасників  освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;

 - формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;

- розвиток інклюзивного освітнього середовища  для дітей з особливими  освітніми потребами.

III. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Освітній процес у закладі організовується відповідно до Законів України  «Про освіту», «Про позашкільну освіту» інших актів законодавства, освітньої програми та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку .

3.2. Заклад здійснює свою діяльність відповідно до освітньої програми, схваленої педагогічною радою закладу та затвердженою його директором. Заклад може використовувати типові освітні програми, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти, або розробляти свої освітні програми на основі типових та за іншими освітніми програмами, затвердженими  органом управління.

3.3. На основі освітньої програми заклад складає та затверджує річний план роботи та навчальний план, котрі конкретизують організацію освітнього процесу.

3.4. Структура навчального року, тривалість навчального тижня,   занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Тривалість занять у закладі визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:

 віком від 4 до 6 років - 30 хвилин;

 віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

 інших - 45 хвилин.

Короткі перерви між заняттями (5-15 хвилин) є робочим часом керівника гуртка і визначаються режимом щоденної роботи закладу.

3.5. Режим щоденної роботи встановлюється закладом на основі рекомендацій центральних і місцевих органів виконавчої влади, у сфері управління яких він перебуває. Заклад забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці.

3.6. Тривалість навчального року у закладі встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти або іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебуває заклад, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти. У канікулярні, святкові та неробочі дні заклад працює за окремим планом, затвердженим його керівником.

3.7. Середня наповнюваність груп та інших організаційних форм роботи в закладі становить, як правило, 10-15 вихованців, учнів і слухачів. Наповнюваність окремих груп гуртків установлюється директором закладу за погодженням з педагогічною радою залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації освітнього, творчого процесу, рівня майстерності вихованців, учнів і слухачів. Гранична наповнюваність груп відповідно до психофізіологічного розвитку вихованців, учнів і слухачів, їх вікових категорій, рівня майстерності визначається Положенням про заклади позашкільної освіти.

3.8. Прийом до закладу може здійснюватися протягом навчального року (в міру закінчення комплектування груп гуртків та інших творчих об'єднань) за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють,  на безконкурсній основі.

3.9. До закладу зараховуються вихованці, учні й слухачі віком від 4-х до 18-и років.   

 3.10. Позашкільна освіта у закладі здійснюється за такими напрямами:

- художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

- туристсько-краєзнавчий, який спрямовується на залучення вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;

- науково-технічний, який забезпечує набуття вихованцями, учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;

- дослідницько-експериментальний, який сприяє залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;

- військово-патріотичний, який забезпечує належний рівень підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби, виховання патріотичних почуттів та громадянської  відповідальності;

- соціально-реабілітаційний, який забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів, здібностей, нахилів, потреб у самореалізації вихованців, учнів і слухачів, підготовку їх до активної професійної та громадської діяльності, організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку;

- оздоровчий, який забезпечує необхідні умови для змістовного відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;

- гуманітарний, який забезпечує розвиток здібностей, обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально- гуманітарного циклу.

3.11. Освітній процес у закладі здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я) у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, на природі та в інших формах.

3.12. Організація групової та індивідуальної роботи в закладі здійснюється відповідно до положень про них, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері позашкільної освіти.

3.13. Комплектування груп гуртків та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 01 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка закладу.

3.14. Гуртки та інші творчі об'єднання закладу класифікуються за трьома рівнями:

- початковий рівень - творчі об'єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, учнів і слухачів, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;

- основний рівень - творчі об'єднання, які розвивають інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;

- вищий рівень - творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів. Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків та інших творчих об'єднань, їх чисельний склад, обирається програма.

3.15. Заклад може організовувати роботу своїх гуртків та інших організаційних форм на базі закладів загальної середньої освіти,   підприємств, організацій, у пришкільних таборах відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.

3.16. У закладі можуть функціонувати  методичні об'єднання, методична рада, художня рада, творчі групи, до складу яких входять педагогічні працівники закладу та інші  учасники освітнього процесу.

   3.17. Згідно з рішенням засновника, на підставі відповідних угод заклад може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, закладам освіти регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.

3.18. Випускникам закладу, які в установленому порядку склали випускні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, установленому Міністерством освіти і науки України.

3.19. Освітній процес у закладі вільний від утручання будь-яких політичних партій та релігійних організацій. При закладі можуть бути створені, за бажанням учнів, дитячі та молодіжні громадські об’єднання та інші інститути громадянського суспільства, у діяльності яких пріоритет надається загальнолюдським цінностям та моралі.

IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу в закладі є:

- вихованці, учні й слухачі;

- директор;

- методист (и);

-  керівники гуртків,  культорганізатор,  акомпаніатор;

-  батьки або особи, які їх замінюють;

- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу.

4.2. Вихованці, учні і слухачі закладу мають гарантоване державою право на:

- здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;

-  добровільний вибір закладу позашкільної освіти та виду діяльності;

-  навчання в декількох гуртках та інших творчих об'єднаннях закладу;

-  безпечні й нешкідливі умови навчання та праці;

- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та оздоровчою базою закладу;

- участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових заходах;

- представлення в органах учнівського самоврядування;

- вільне вираження поглядів,  переконань;

- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства,  дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

4.3. Вихованці, учні й слухачі закладу зобов'язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;

- підвищувати загальний культурний рівень;

- дотримуватися морально-етичних норм та дисципліни;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності; бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу, розкладу занять гуртків, правил техніки безпеки та охорони праці, пожежної та техногенної безпеки.

4.4. Педагогічним працівником закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в закладі. Педагогічним працівником закладу може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.

 4.5. Перелік посад педагогічних працівників системи позашкільної освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

4.6. Педагогічні працівники закладу мають право на:

- внесення керівництву закладу та органам управління освітою пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд керівництву закладу та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує Правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- безоплатне користування матеріально-технічними ресурсами закладу для здійснення освітньої діяльності;

- розроблення та впровадження авторських освітніх методик і технологій; вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;

- участь у роботі методичних об'єднань, циклових комісій, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією освітньої діяльності;

- проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної, пошукової роботи;

- захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства; соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;

- об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

4.7. Педагогічні працівники закладу зобов'язані:

- виконувати навчальні плани та програми;

- надавати знання, формувати вміння і навички, життєві компетентності з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів;

- сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню здоров'я;

- визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів, вибирати адекватні засоби їх реалізації;

- здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями, учнями і слухачами морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію освітнього процесу;

- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, учнів і слухачів, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;

- виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;

 - берегти здоров'я вихованців, учнів і слухачів, захищати їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;

- виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;

- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- вести документацію, пов'язану з виконанням посадових обов'язків (журнали обліку гурткової роботи, плани роботи тощо);

- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- дотримуватися вимог статуту закладу, виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов'язки;

- брати участь у роботі педагогічної ради закладу;

- виконувати накази і розпорядження керівника закладу, органів державного управління, до сфери управління яких належить заклад.

4.8. Педагоги, керівники гуртків та інших організаційних форм закладу працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого його керівником за погодженням з профспілковим комітетом ззкладу.

4.9. Обсяг педагогічного навантаження в закладі визначається його керівником згідно з чинним законодавством України й затверджується органом управління. Ставки заробітної плати педагогічних працівників закладу встановлюються з урахуванням витрат робочого часу в астрономічних годинах  (60 хвилин).

4.10. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, секцій, студій, клубів, творчих об'єднань закладу становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження. Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України. Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладу встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розподіл педагогічного навантаження в закладі здійснюється його керівником.

4.11. Педагогічним працівникам закладу надається щорічна основна відпустка тривалістю не менше 42 календарних днів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Педагогічні працівники закладу мають право на пенсію за вислугою років за наявності педагогічного стажу роботи не менше ніж  25 років.

4.12. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів закладу протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника відповідно до чинного законодавства України.

4.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, окрім випадків, передбачених чинним законодавством України.

4.14. Підготовка педагогічних працівників закладу здійснюється педагогічними та іншими вищими закладами освіти, інститутами післядипломної  педагогічної  освіти,  їх спеціалізованими  факультетами.

4.15. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу здійснюється не рідше одного разу в п'ять років за рахунок коштів відповідних бюджетів.

4.16. Атестація педагогічних працівників закладу здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до положень про атестацію педагогічних працівників, затверджених відповідними центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідній сфері.

4.17. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, мають право:

- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

- звертатися до органів управління освітою, керівника закладу та органів громадського самоврядування закладу з питань навчання та виховання дітей;

- приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності закладу;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

- захищати законні інтереси вихованців, учнів і слухачів в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.

V. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

 

5.1. Управління закладом  здійснюють:

- засновник Ставищенська селищна рада Білоцерківського району Київської області;

- відділ освіти Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області;

- директор закладу;

- педагогічна рада;

- загальні збори трудового  колективу.

Органи самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні закладом у порядку та межах визначених чинним законодавством України та цим статутом.

5.2. Засновник Ставищенська селищна рада (далі засновник) або уповноважений ним орган - відділ освіти Ставищенської селищної ради, в межах компетенцій, визначених положенням про відділ освіти:

- затверджує статут (його нову редакцію);

- затверджує за поданням закладу  стратегію розвитку  закладу;

- фінансує виконання стратегії розвитку закладу, у тому числі здійснення інноваційної  діяльності  закладу  позашкільної  освіти;

-   здійснює контроль за використанням  закладом  публічних  коштів;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

- затверджує кошторис закладу, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

- реалізує  інші права, передбачені чинним законодавством України.

5.3. Засновник закладу зобов’язаний забезпечити:

- утримання та розвиток  закладу, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері  позашкільної освіти, вимог трудового законодавства,  оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

- дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проєктування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень  закладу.

5.4. Директором закладу  може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра (спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків та пройшла конкурсний відбір у встановленому засновником порядку.

5.5. Призначення на посаду та звільнення з посади директора закладу здійснює  Відділ освіти Ставищенської селищної ради.

5.6. Призначення на посаду та звільнення з посади  методистів  здійснює директор закладу відповідно до чинного законодавства України.

5.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників здійснює директор закладу відповідно до чинного законодавства України.

5.8.  Директор  закладу:

- організовує діяльність закладу;

- здійснює керівництво та контроль за діяльністю закладу;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу;

-  несе повну відповідальність за стан збереження майна закладу;

- діє в межах повноважень, передбачених чинним законодавством та установчими документами;

- укладає правочини, угоди з юридичними та фізичними особами, представляє заклад у всіх державних органах, на підприємствах, в установах і громадських організаціях;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового та кваліфікаційного рівня;

 - забезпечує організацію освітнього процесу та здійснює контроль за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;

-  сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу;

- створює необхідні умови для проведення позакласної роботи, організації безпечної життєдіяльності  вихованців,  учнів, слухачів;

 - забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог, протиепідемічних правил та норм, протипожежної безпеки та правил техніки безпеки;

- забезпечує права  вихованців, учнів, слухачів на захист від будь-яких форм фізичного  або  психічного насильства;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів та вихованців,  учнів, слухачів;

- розпоряджається  у  встановленому порядку майном і коштами закладу;

- щорічно та у разі внесення змін подає на розгляд та погодження засновнику штатний розпис, умови оплати праці;

-  контролює  отримання  режиму  роботи  закладу;

- організовує різні форми співпраці з батьками вихованців, учнів, слухачів   або особами, які їх замінюють;

 - видає у межах компетенції накази, контролює їх виконання;

- щороку звітує про роботу закладу на загальних зборах колективу;

- здійснює інші повноваження, відповідно до чинного законодавства України та цього статуту.

5.9.  Колегіальним органом управління закладу є педагогічна рада, яку очолює директор. До складу педагогічної ради входять методисти,  педагогічні працівники та інші спеціалісти. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь із дорадчим голосом представники Ставищенської селищної  ради та її виконавчого комітету, відділу освіти Ставищенської селищної ради, установ, громадських організацій, батьки або особи, які їх замінюють, члени піклувальної ради.

5.10. Педагогічна рада закладу:

-  планує роботу та формує (схвалює) стратегію розвитку закладу;

- схвалює освітні програми закладу та оцінює результативність її виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

-  схвалює положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення  вихованців до наступного  рівня навчання і їх випуску, видачі документів про отримання позашкільної освіти;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

 - розглядає питання впровадження в освітній процес успішного педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності вихованців, учнів, слухачів,   працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законодавством та/або статутом закладу до її повноважень. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами  директора  закладу.

5.11. Організація діяльності та повноваження педагогічної paди визначаються чинним законодавством про позашкільну освіту та положенням про педагогічну раду, яке затверджується директором.

 5.12. Робота педагогічної ради планується у довільній формі відповідно до потреб закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

5.13. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

5.14. Піклувальну раду закладу може бути утворено за рішенням Ставищенської селищної ради  на визначений засновником строк.

5.15. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його  діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу  з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

5.16. Піклувальна рада:

- аналізує та оцінює діяльність закладу і його директора;

- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу та аналізує стан  їх  виконання;

- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

- проводить моніторинг виконання кошторису закладу  і  вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором закладу;

- має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу;

- може вносити засновнику закладу  подання про заохочення керівника закладу або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

- здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу.

5.17. Склад піклувальної ради формується засновником з урахуванням пропозицій відділу освіти Ставищенської селищної ради, директора  та органів громадського самоврядування закладу, депутатів Ставищенської селищної ради та громадськості.

До складу піклувальної ради не можуть входити учні (вихованці) та працівники закладу.

5.18. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого засновником закладу.

VI.  ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

6.1. Громадське самоврядування в закладі  здійснюється  безпосередньо та/або через органи громадського самоврядування задля забезпечення вирішення питань організації та забезпечення освітнього процесу в закладі, захисту своїх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення,  участі у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом у межах повноважень, визначених Законами України  «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та установчими документами закладу.

6.2. У закладі  можуть діяти:

- органи самоврядування працівників закладу позашкільної освіти;

- органи учнівського самоврядування;

- органи батьківського самоврядування.

Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до установчих документів закладу.

 6.3. У закладі  може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Органи учнівського самоврядування мають право:

- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з директором закладу  організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі;

- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу, змісту освітніх  і  навчальних  програм;

- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

6.4. Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу є загальні збори трудового колективу закладу .

Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються статутом і колективним договором закладу.

Загальні збори трудового колективу:

- розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;

- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

- обирають комісію з трудових спорів;

- можуть розробляти проєкт нової редакції статуту закладу.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу.

Загальні збори (конференція) колективу закладу  щороку заслуховують звіт директора закладу, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу.

6.5. У закладі може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками  вихованців як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів вихованців, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених  Законом України «Про  позашкільну освіту» та статутом закладу.

 Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування  (в межах  гуртка, закладу, за  інтересами тощо).

 Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу.

Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора закладу, якщо таке рішення не суперечить чинному законодавству України.

Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

Працівники закладу не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань  органів  батьківського  самоврядування.

VII. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ  ТА МАЙНО ЗАКЛАДУ

7.1. Заклад провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу УкраїниЗакону України «Про позашкільну освіту»,  інших нормативно-правових актів та засновника.

7.2. Фінансова автономія закладу ( в разі її набуття) в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених  кошторисами  обсягів, зокрема  на:

- формування структури закладу та його штатного розпису;

- оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

-  оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладу;

-  оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

- укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу.

7.3. Фінансування закладу здійснюється з бюджету Ставищенської селищної ради  відповідно до Бюджетного кодексу України.

Іншими джерелами фінансування закладу можуть бути:

- доходи  від  надання  платних  освітніх  та  інших послуг;

- благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

- гранти;

- інші джерела фінансування, не заборонені  законодавством.

Отримані із зазначених джерел кошти використовуються закладом відповідно до затвердженого кошторису.

Одержання закладом власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.

7.4. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі кошторису, що затверджується відділом освіти Ставищенської селищної ради з урахуванням пропозицій закладу.

7.5. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі  платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.6. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном закладу визначаються Законами України «Про освіту», «Про  позашкільну освіту  »  та іншими актами законодавства та рішеннями засновника.

    1. Майно закладу становлять основні фонди, оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі закладу позашкільної освіти чи централізованої бухгалтерії відділу освіти Ставищенської селищної ради.
    1. Майно закладу  перебуває у комунальній власності Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області, закріплено за закладом на праві оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено чинним законодавством України.

7.9 Майно закладу може вилучатися засновником лише за умови подальшого використання цього майна та коштів, отриманих від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

7.10. Заклад та майно закладу не підлягає приватизації, перепрофілюванню або використанню не за призначенням. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно закладу не підлягають вилученню, окрім випадків, передбачених чинним законодавством України.

7.11. Доходи (прибутки) закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу як неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим статутом.

7.12. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами, правилами і стандартами облаштування та утримання закладу, навчальними планами та програмами.

VII1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ  ЗАКЛАДУ

8.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері  та  позашкільної освіти і спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу у сфері    позашкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначений Законом  України  «Про позашкільну освіту».

8.3. Формами заходів державного нагляду (контролю) закладу у сфері позашкільної  освіти є:

- плановий (позаплановий) інституційний аудит;

- позапланова перевірка.

8.4. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу, позапланові перевірки відповідно до Закону України   «Про    позашкільну освіту» та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

8.5. Контроль з окремих питань діяльності закладу освіти може здійснювати засновник відповідно до законодавства та відділ освіти Ставищенської селищної ради в межах компетенцій, визначених Положенням про відділ освіти Ставищенської селищної ради.

IX. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

9.1. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

X. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ

10.1. Ліквідація, реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення) та перейменування закладу здійснюється за рішенням засновника, а у випадках, передбачених чинним законодавством України - суду або органу, визначеного законодавством України.

10.2. Призупинення діяльності закладу здійснює засновник.

10.3. Ліквідація закладу здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється засновником, а у випадках, передбачених чинним законодавством України, судом чи органом, визначеним законодавством України.

10.4. До складу ліквідаційної комісії входять представники Ставищенської селищної ради, її виконавчого комітету та закладу.

10.5. Засновник або орган, який прийняв рішення про ліквідацію закладу, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом.

10.6. При реорганізації чи ліквідації закладу працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

10.7. У разі ліквідації закладу, його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу місцевого бюджету.

X1. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ

ДО СТАТУТУ

 Зміни і доповнення до цього статуту затверджуються рішенням сесії Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області та реєструються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

 

   Секретар Ставищенської селищної  ради                                  Р. Борщ

 

 

 

 

 

 

Категорія: Установчі документи | Додав: leonivna8 (10.03.2021)
Переглядів: 185 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024