Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 03.05.2024, 12:20

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Аналіз діяльності

Аналіз методичної роботи

       Педагогічний  колектив Ставищенського комунального закладу позашкільної освіти «КРОКУС»  у 2022/2023 н.р. здійснював свою роботу відповідно до освітніх державних стандартів на підставі нормативно-правових документів, серед яких: Закон України «Про освіту», Закон України «Про позашкільну освіту»,  Державна програма «Освіта. Україна   ХХI століття», Конвенція ООН  про права дитини.

         Відповідно до Листа  МОН України №1/3544-22 від 18.03.2022 «Про забезпечення освітнього процесу в ЗПО під час дії воєнного стану», Листа  МОН України від 27.07.2022 № 1/8507-22 «Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» та  з метою вдосконалення фахової майстерності, підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, створення організаційних умов для формування професійно-розвивального середовища  в умовах реалізації завдань системи освіти України, досягнення позитивних результатів освітнього процесу, реалізації особистісного потенціалу кожного педагога, забезпечення  вихованцям  рівного доступу до якісної освіти, науково-методична робота була спрямована на розвиток професійно-розвиваючого середовища у Ставищенському комунальному ЗПО «КРОКУС» та забезпечення системного підходу до методичної роботи .

На сьогодні існує необхідність підготовки педагога закладу позашкільної освіти до роботи в нових реаліях (воєнний стан у країні), потреба сформувати педагога, готового до змін, з інноваційним педагогічним мисленням, здатного оволодіти сучасним змістом і навчальними технологіями дистанційного навчання та працювати для досягнення результату.

В 2022/2023 навчальному році робота методичної служби Ставищенського КЗПО «КРОКУС» спрямовувалась на реалізацію «Стратегії розвитку Ставищенського комунального ЗПО «КРОКУС» на 2021-2025 р.р.», Освітньої програми Ставищенського комунального ЗПО «КРОКУС» на 2022-2023 рр.», методичного проєкту «»Консалтинговий сервіс – від майстерності до успіху», провідною ідеєю якого є створення професійно-розвиваючого середовища у закладі, комфортного особистісного розвитку педагога та вирішення науково-методичних завдань :

•   розроблення гнучкої особистісно зорієнтованої системи професійного розвитку педагогічних працівників в умовах дистанційного  навчання;

•      формування внутрішньої системи забезпечення якості позашкільної освіти;

•        забезпечення сервісного підходу до надання методичних послуг;

•        проєктування індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників закладу;

•        підвищення кваліфікації педагогів у контексті інноваційного розвитку надання інформаційно-освітніх і консультативно-методичних послуг на запит педагога;

•        формування готовності педагога до цифрової трансформації освітнього процесу та організації сучасної взаємодії за допомогою ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання;

•        формування ключових компетентностей вихованців засобами позашкільної освіти;

•        організація ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних і Всеукраїнських масових заходів;

•        впровадження інноваційних, інтерактивних, ІКТ- технологій в освітній процес закладу.

Відповідно завдань планувалася щомісячна  діяльність методичного кабінету.

Методична служба  за період 2022|2023 навчального року досягла проміжних результатів:

 - створено інформаційно-освітнє середовище для особистісного розвитку педагога;

-  організовано методичний сервіс на основі запитів педагогів;

 - оновлено методичну інфраструктуру;

 - створено методичну афішу (анонс методичних заходів: вебінарів, майстер-класів); 

 - формується мотивація у педагогів до самовдосконалення (педагоги створили  індивідуальні  проєкти  професійного зростання).

         Важливу роль у забезпеченні дієвості методичних заходів належить засіданням методичної ради,   На початку 2022/2023 навчального року була спланована робота методичної ради, яка забезпечує безперервний, системний характер науково-методичної роботи, безпосередньо пов’язаної з проблемами, над якими працюють педагоги, ходом і результатами якого є освітній процес, покликана координувати зусилля різних методичних структур закладу та творчих педагогів, здійснювати пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти, визначених відповідними нормативно-правовими документами, упровадження інтерактивних технологій та організацію інноваційного процесу навчання. Упродовж 2022/2023 навчального року відбулося 4 засідання методичної ради. на яких у плановому порядку розглядалися питання надання практичної допомоги педагогам закладу в умовах воєнного стану, підготовці методичних матеріалів, поширення передового педагогічного досвіду та ін.. 

Належна увага в 2022/2023 навчальному році приділялась роботі педагогічної ради, на засіданнях якої розглядалися актуальні питання розвитку позашкільної освіти в рамках Концепції «Нова українська школа», організації  освітнього процесу в умовах сьогодення. Педагогічна рада в закладі це постійно діючий діалог з педагогами за круглим столом та дистанційно (в умовах воєнного стану), дискусійне середовище для обміну думок і вироблення окремих позицій і рекомендацій для реформування позашкільної освіти в сучасних умовах. Для активізації роботи засідання педагогічної ради проводилися в нестандартних формах, найбільш доцільних відповідно до специфіки конкретної навчально-методичної теми та умов роботи закладу (в тому числі онлайн), запитів педагогів та рівня професійної компетентності  кожного з них.

         У 2022/2023 н.р. працювало методичне об`єднання керівників гуртків  (керівник: методист з позашкільної освіти Головатюк І.Я.) над науково-методичною темою «Розвиток професійно-розвиваючого середовища у  Ставищенському КЗПО «КРОКУС» з метою підвищення рівня науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки  педагогів закладу. Робота методичного об’єднання була спрямована на розкриття професійного потенціалу кожного педагога, створення умов для інноваційної діяльності, удосконалення методичної підготовки, підвищення фахової майстерності педагога щодо методики проведення занять. Важливим результатом роботи методичних об’єднань стала практична робота з підвищення  компетентності керівників гуртків в оволодінні засобами та інструментами дистанційного навчання та профорієнтаційної роботи в гуртках закладу. Створюються умови для впровадження інноваційних форм, методів, прийомів, засобів навчання та виховання, нових освітніх систем або інтеграції традиційних форм, методів, прийомів і засобів. Плідна праця педагогічних працівників, яким надається широка можливість творчого пошуку власних методів роботи свідчить, що вирішити завдання реформування освіти можна лише спільними зусиллями всіх зацікавлених цією справою людей, таким чином творчо працюючі педагоги формують новий педагогічний досвід у системі позашкільної освіти.

Під час роботи практикувалися переважно активні форми роботи, спрямовані на формування якісно нового педагога-позашкільника, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, готового до інноваційних змін, Створений «Віртуальна  методичний офіс» з метою онлайн-комунікації педагогів.  В рамках діяльностіметодичного об’єднання: організовано курс «Базові цифрові навички педагогів», проведено серія майстер-класів «Створюємо проєкт: від А до Я», працювала творча лабораторія «Створюємо віртуальну гурткову кімнату» та  творча  майстерня «Створюємо портфоліо педагога».  Також працював  консультпункт «Розробляємо індивідуальний освітній проєкт».

Аналіз і методична підготовка педагогів до проходження атестації. Атестація для педагогів – це завжди відповідальний та хвилюючий момент. Як завжди атестації передували звіти педагогів у формі «Методичного портфоліо педагога» на яких керівники гуртків ділились своїми надбаннями. Результати атестації переконують в тому, що наші педагоги готові до роботи в сучасних умовах. У 2022/2023  навчальному році у закладі атестувалися 5 педагогічних працівників, 3 педагоги на підтвердження тарифного розряду; Міщенко Н.М.-  на встановлення 11 тарифного розряду, Даниленко Ю.С.– на встановлення кваліфікаційної категорії «Спеціаліст ІІ категорії». Методична служба організувала супровід проведення атестаційних заходів: консультації, підготовку, корекцію та аналіз відкритих занять. Усіх педагогів успішно проатестовано.

Пріоритетними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти  залишаються курси підвищення фахової кваліфікації з проблеми, курси підвищення фахової кваліфікації за дистанційною формою навчання (без відриву від виробництва). У рамках атестації  у 2023 році підвищувала кваліфікацію 1 педагог закладу, яка пройшла  навчання в КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Забезпечення науково-методичної основи освітнього процесу у закладі. Освітній процес у закладі був організований відповідно до  навчальних планів та різнорівневих програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України та навчальних програм, схвалених засіданням  педагогічної ради закладу від 01.09.2022 року № 01. Науково-методичне забезпечення роботи гуртків представлено на початок навчального року 24 навчальними програмами. Гуртки працювали  за навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України (12 гуртків) та навчальними програмами,  схваленими педагогічною радою  (12 гуртків). Усі програми складені та оформлені відповідно до рекомендацій  Міністерства освіти і науки «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних  програм  з позашкільної освіти» 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685.

Пріоритетним завданням педагога під час очного навчання в умовах воєнного стану – це створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги та любові до всього українського; сприяння самореалізації кожної дитини, створення безпечних умов для всіх учасників процесу. Дуже важливо було у цей час організувати найсприятливіші умови для навчання та відпочинку вихованців, акцентуючи увагу на збереженні достатньої працездатності, раціональному використанні часу, дотриманні правильного режиму навчальної діяльності. Крім тематичних навчальних занять, вихованці гуртків брали участь у майстер-класах, флешмобах, челенджах, квестах, конкурсах, написаннях листів-подяк ЗСУ.

Організація дистанційного навчання. Війна в Україні стала новим випробуванням для усіх учасників освітнього процесу. За таких умов істотно зростає роль методичної служби системи освіти, зокрема і позашкільної, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне інформування та надання методичної допомоги педагогам з організації та забезпечення якості освітньої діяльності у закладі  освіти.

         Відповідно до рекомендації МОН України (наказ про організацію освітнього процесу від 06.03.2022 № 1/3371-22), (лист МОН України про забезпечення освітнього процесу у закладах позашкільної освіти від 18.03.2022 №1/3544-22)  освітній процес  час від часу переходив на дистанційну форму навчання. Для якісного проведення навчальних занять у «Віртуальному  методичному кабінеті» та на сайті закладу є розділ «Дистанційне навчання», де розміщені всі необхідні матеріали для проведення навчальних занять: корисні посилання, добірки різних інтернет-ресурсів, онлайн-вебінари, матеріали, які допомагали керівникам гуртків організовувати дистанційне навчання у закладі позашкільної освіти в період дії воєнного стану. Також багато методичних порад зібрано з різних інтернет-джерел та надано педагогам щодо фізичної безпеки дітей під час війни.   На керівника гуртка покладено обов’язки не тільки педагога-професіонала в тій чи іншій сфері, а ще й психолога. Було створено добірку психологічних порад та рекомендацій, зокрема і онлайн-ресурсів, щоб допомогти учасникам освітнього процесу адаптуватися до нових реалій, відчути під ногами ґрунт та зрозуміти, куди рухатися далі.

         Взаємодія та надання методичної допомоги учасникам освітнього процесу закладу відбувалася за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Під час дистанційного навчання продовжував працювати «Віртуальний ЗПО «КРОКУС». У 2022/2023 н.р. основним електронним засобом для дистанційного навчання використовувалися сервіси Google Classroom, Google Meet,  форми занять – відеоурок, відеоконференція, чат, а також додатки: Viber, Telegram, що забезпечило стовідсоткове виконання навчальних програм.

За період дистанційної роботи під час війни багато зусиль відводились на вдосконалення професійної майстерності та самоосвіту. Переглядалися  низка вебінарів на освітніх платформах «На Урок», «EdEra», «Prometheus» та «Всеосвіта» з тем: «Особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану: управлінський аспект», «Як створити розвивальне середовище та гри просто неба. Особливості роботи з дітьми у воєнний час», «Формування стресостійкості. Психологічні техніки самодопомоги в умовах війни» тощо.

          На заняттях гуртків початкового рівня педагоги використовували пізнавальні мультфільми  виробництва телеканалу ПЛЮСПЛЮС про цікаві факти, досягнення, відкриття та природні ресурси України (серія «Це – наше, і це – твоє»:

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgzRIdOn6yvSu4coKy6Ofqt);

цікаві факти про сьогодення нашої країни (серія «Дивомандри»:

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgShfHRwQSK8HBGvm-swmBmDV);

мовознавчі цікавинки (серія «Говоримо українською»:

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSjzpp3MLuQSuM-9iEZuQ-3W);

для спостережливих і допитливих (серії «ЕКО ПЛЮСПЛЮС»:

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgzX5PuoA5QLxpCnadY-l26 ;

«Світ чекає на відкриття» :

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSh0NBcdY78MAkP46kpJVRRX

«Корисні підказки»:

https://youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSgAttgtRF_hbsRiAoVF4Hub   ;

«Добро завжди перемагає»: https://youtu.be/a-niOoMXSHU).

Мультфільм «Добро завжди перемагає» допоміг дорослим знайти слова, щоб пояснити дітям події, що відбуваються сьогодні в країні.

      Відвідування та аналіз гурткових занять та виховних заходів, майстер-класів. Однією із форм підвищення якості освітніх послуг керівників гуртків є взаємні відвідування навчальних занять. Взаємовідвідування – ефективна форма запозичення професійного та педагогічного досвіду колег і вдосконалення педагогічної майстерності викладачів. Основним призначенням взаємних відвідувань навчальних занять є забезпечення постійного обміну передовим досвідом участі в освітньому процесі, узгодження за обсягом навчального матеріалу, методичними прийомами та термінологією порядку викладання позашкільних дисциплін в різних навчальних групах. У взаємних відвідуваннях навчальних занять доцільно брати участь усім без виключення педагогам: від педагогів-початківців до педагогів-майстрів. 

Проведення індивідуальних форм методичної роботи. Для задоволення конкретних запитів педагогічних працівників використовуються індивідуальні форми методичної роботи - наставництво, консультації, самоосвіта, стажування. Їх вибір залежить від рівня освіти, професійної компетентності, специфіки діяльності, індивідуальних можливостей та інших характеристик педагогічних працівників.. Необхідно зазначити, що методисти значно збільшили кількість індивідуальних консультацій у зв’язку з дистанційною формою навчання.

Сформована структура методичної роботи базується на діагностично-прогностичній основі з урахуванням індивідуальних запитів кожного педагога.  Педагогами розроблено «Індивідуальні проєкти самосвіти» -  власні траєкторії  професійного розвитку.

Участь педагогів у семінарах, вебінарах, конференціях. Відповідно до змісту науково-методичної роботи педагоги залучалися до участі в обласних та Всеукраїнських науково-методичних що проводилися КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»,  КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». Про бажання підвищувати свій професійний рівень, удосконалювати педагогічну майстерність свідчить те, що упродовж року педагоги взяли участь у 28 різноманітних методичних заходах: (більшість у дистанційному форматі),

Участь у фахових конкурсах.  Успіх у методичній роботі є здобутком колективної праці і залежить від врахування ініціативи та здібностей кожного члена колективу. З метою залучення педагогів закладу до інноваційної діяльності, впровадження в практику роботи нових досягнень педагогічної науки, мистецтва, екології було організовано участь педагогів у фахових конкурсах. Результати самоосвітньої діяльності педагогів були узагальнені у вигляді методичної продукції, яка була представлена на конкурсах обласного та всеукраїнського рівнів. Результатом системної науково-методичної роботи у 2022/ 2023 н.р. є перемоги  педагогів у фахових конкурсах.

Так, в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок та віртуальних ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти вибороли перемогу: Якуніна Маргарита Євгеніївна  (І місце,  у всеукраїнському етапі – ІІ місце); Кулібаба Тетяна Антонівна (ІІ місце),  Братчик Тетяна Іванівна – (ІІ місце). В обласному етапі Всеукраїнського природоохоронного конкурсу «Годівничка»   отримала   (І місце) Міщенко Наталія Миколаївна.

Здійснювався комплекс заходів, спрямованих на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, а також створення умов для їхнього творчого самозростання. Близько 400 вихованців  Ставищенського КЗПО «КРОКУС» взяли участь  у 50 обласних та всеукраїнських  масових заходах з дітьми та учнівською молоддю по 6 напрямах позашкільної освіти. Роботи переможців відповідають тематиці конкурсів, вдало продумані, змістовні, мають композиційну цілісність, вирізняються творчим підходом, оригінальністю та естетичним виглядом. В цілому, рівень результативності вихованців закладу в обласних та всеукраїнських  масових заходах у 2022/2023  навчальному році  є  достатнім. 

Поряд з позитивними тенденціями в методичній роботі закладу виявлено і проблеми для подальшого вирішення:

1. готовність педагога до цифрової трансформації освітнього процесу та організації сучасної взаємодії за допомогою ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання;

2. удосконалення роботи з обдарованими дітьми, щодо участі в обласному та Всеукраїнському етапах масових заходів;

3. розробка педагогами закладу власних методичних розробок та дидактичних матеріалів (методичні рекомендації, програми, посібники тощо) та участі їх у фахових конкурсах.

Категорія: Аналіз діяльності | Додав: leonivna8 (16.10.2023)
Переглядів: 26 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024