Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 03.05.2024, 09:24

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 16
Гостей: 16
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Аналіз діяльності

Аналіз методичної роботи

 

В умовах реформування системи освіти в Україні, карантинних обмежень та воєнного стану виникла потреба зміни підходів до організації науково-методичного супроводу професійної діяльності педагога, забезпечення оптимальних умов для його професійного й особистісного розвитку. Це зумовлює потребу формування нових основоположних  підходів, бачень щодо супроводження праці педагогічних працівників, розвитку їхнього освітнього потенціалу, визначення змісту та структурних компонентів методичної роботи, застосування оптимальних форм її організації з метою досягнення спрогнозованого результату.

Тому на сьогодні існує необхідність підготовки  педагога закладу позашкільної освіти до роботи в нових реаліях, потреба сформувати педагога, готового до змін (з інноваційним педагогічним мисленням, здатного оволодіти сучасним змістом і навчальними технологіями дистанційного навчання, працювати для досягнення результату).

В 2021/2022  навчальному році робота методичної служби Ставищенського КЗПО «КРОКУС» спрямовувалась на реалізацію «Стратегії розвитку Ставищенського комунального ЗПО «КРОКУС» на 2021-2025 р.р.», Освітньої програми Ставищенського комунального ЗПО «КРОКУС» на 2022-2023 рр.», методичного проєкту «»Консалтинговий сервіс – від майстерності до успіху», провідною ідеєю якого є створення освітнього простору для комфортного професійно-особистісного розвитку педагога та вирішення науково-методичних завдань:

•   розроблення гнучкої особистісно зорієнтованої системи професійного розвитку педагогічних працівників в умовах карантинних обмежень та воєнного стану;

•      формування внутрішньої системи забезпечення якості позашкільної освіти;

•        забезпечення сервісного підходу до надання методичних послуг;

•        проєктування індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників закладу;

•        підвищення кваліфікації педагогів у контексті інноваційного розвитку надання інформаційно-освітніх і консультативно-методичних послуг на запит педагога;

•        формування готовності педагога до цифрової трансформації освітнього процесу та організації сучасної взаємодії за допомогою ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання;

•        розвиток медіаграмотності та культури мережевого спілкування всіх учасників освітнього процесу;

•        формування ключових компетентностей вихованців засобами позашкільної освіти;

•        організація ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних і Всеукраїнських масових заходів.

Методична служба  за період 2021|2022 навчального року досягла проміжних результатів:

 - створено інформаційно-освітнє середовище для особистісного розвитку педагога;

-  організовано методичний сервіс на основі запитів педагогів;

 - оновлено методичну інфраструктуру;

 - створено методичну афішу (анонс методичних заходів: вебінарів, майстер-класів); 

 - формується мотивація у педагогів до самовдосконалення (педагоги створили індивідуальні проєкти професійного зростання).

Сформована структура методичної роботи базується на діагностично-прогностичній основі з урахуванням рівня професійної компетентності педагога: на підготовчому етапі реалізації проєкту (вересень-жовтень 2021 року): відбулися засідання творчої групи, вивчена науково-методична література з питання, здійснено моніторинг методичної діяльності та проведено діагностику індивідуальних запитів кожного педагога.

Карантинні обмеження та воєнний  стан  змусили адаптувати освітній процес в закладі до умов дистанційного навчання. Під час організаційно-практичного етапу реалізації проєкту (грудень 2021 року – травень 2022 року): гурткові кімнати забезпечені комп’ютерною технікою, під’єднані до мережі інтернет. 

Створено «Віртуальний ЗПО «КРОКУС», в який переключаємося з виникненням необхідності працювати дистанційно. За допомогою сервісів Google Classroom, Google Meet, а також додатків: Viber, Telegram:

1. Організували легкий і доступний методичний сервіс для педагогів сучасного формату, створили «Віртуальну педагогічну студію» з метою:

- надавати методичну допомогу педагогам відповідно їх запитів;

- спілкуватися  з педагогами онлайн;

 - навчити педагогів проводити заняття дистанційно.

2. Кожен гурток створив віртуальні  кімнати-гуртки  (гугл-класи) з метою:

- зберегти контингент вихованців у період дистанційного навчання;

- зручно і комфортно спілкуватися з вихованцями в будь який час;

- виконувати навчальну програму, проводити заняття;

- отримувати зворотній зв'язок з вихованцями;

- використовувати нові форми дистанційного навчання: мультимедійні презентації, інформаційно-навчальні відеоролики, тематичні відеовиставки тощо.

Слід відзначити, що в ході проведення методичних заходів з педагогічними працівниками практикуються переважно активні форми роботи, спрямовані на підготовку педагога, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, умотивованого до професійної діяльності, готового до інноваційних змін, які знайшли обгрунтування в концепції «Нова українська школа».

Протягом навчального року працювали: методична рада, педагогічна рада, Студія професійного розвитку педагогів, педагогічна студія «Діалог» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО Ставищенської селищної територіальної громади. 

Крім колективних форм роботи широко використовувались індивідуальні форми методичної роботи: наставництво, курсова підготовка, самоосвіта, індивідуальні консультації, участь в обласних науково-методичних заходах, участь в фахових конкурсах, створення портфоліо педагогів, огляд фахової літератури, створення методичної продукції та ін. Пріоритетною залишалася  адресна консультативна допомога. Особливої актуальності набули дистанційні форми роботи з педагогічними кадрами під час карантинних обмежень та воєнного стану.

Важливу роль у забезпеченні дієвості методичних заходів належить засіданням методичної ради, на яких у плановому порядку розглядалися питання надання практичної допомоги педагогам закладу в умовах епідеміологічного та воєнного станів, підготовці методичних матеріалів, поширення передового педагогічного досвіду та ін..  У минулому  навчальному році методичною радою Ставищенського  КЗПО «КРОКУС» розглянуто і схвалено методичні матеріали педагогічних працівників закладу:

- навчальна  програма гуртка «Шахи» (автор: Старчеус Сергій Вікторович);

- творчий проєкт «Акустичний вимикач» (автор: керівник гуртка електроніки та робототехніки  Коломієць Олег Олександрович);

- методична розробка заняття-квесту «У пошуках Великодньої писанки» (автор: керівник студії флористики «Фантазія» Кулібаба Тетяна Антонівна).

Належна увага в 2021/2022 навчальному році приділялась роботі педагогічної ради, на засіданнях якої розглядалися актуальні питання розвитку позашкільної освіти в рамках Концепції «Нова українська школа», організації  освітнього процесу в умовах сьогодення. Педагогічна рада в закладі це постійно діючий діалог з педагогами за круглим столом та дистанційно (в умовах карантинних обмежень та воєнного стану), дискусійне середовище для обміну думок і вироблення окремих позицій і рекомендацій для реформування позашкільної освіти в сучасних умовах. Для активізації роботи засідання педагогічної ради проводилися в нестандартних формах, найбільш доцільних відповідно до специфіки конкретної навчально-методичної теми та умов роботи закладу (в тому числі онлайн), запитів педагогів та рівня професійної компетентності  кожного з них.

Згідно з річним планом роботи в рамках діяльності методичного  кабінету протягом навчального  року функціонувала Студія професійного розвитку педагогів  (керівник: методист з позашкільної освіти І. Головатюк) з метою поліпшення науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки керівників гуртків.  Під час роботи студії практикувалися переважно активні форми роботи, спрямовані на формування якісно нового педагога-позашкільника, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, готового до інноваційних змін, які знайшли обгрунтування в Концепції Нової української школи. Слід відзначити, що переважна більшість засідань Студії в умовах карантинних обмежень та воєнного стану мали практичний характер (створена «Віртуальна педагогічна студія» з метою надавати методичну допомогу педагогам відповідно їх запитів онлайн).  В рамках діяльності студії:  організовано курс «Базові цифрові навички педагогів», проведено серія майстер-класів «Створюємо проєкт: від А до Я», працювала творча лабораторія «Створюємо віртуальну гурткову кімнату» та  творча  майстерня «Створюємо  портфоліо педагога».  Також працював  консультпункт «Розробляємо індивідуальний освітній проєкт».

Пріоритетними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти  залишаються курси підвищення фахової кваліфікації з проблеми, курси підвищення фахової кваліфікації за дистанційною формою навчання (без відриву від виробництва). У рамках атестації протягом 2021/2022 навчального року підвищували кваліфікації 6 педагогів закладу, які пройшли  навчання в КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» та 1 педагог, який пройшов навчання у Центральному інституті післядипломної освіти ДЗВО «Університету менеджменту освіти» НАПН України.

Атестація педагогічних працівників проводилася згідно з чинними нормативно-правовими документами в режимі онлайн. Методичним кабінетом здійснювався організаційно-методичний супровід атестації педагогів, розроблено методичні рекомендації, забезпечено роботу консультаційного пункту, проведено інструктивно-методичні наради, здійснено оцінку діяльності педагогічних працівників, які атестуються. З них підтверджено 12 тарифний розряд  1 педагогу, 11 тарифний розряд –              1 педагогу. 

Відповідно до змісту науково-методичної роботи з педагогічними кадрами методичний кабінет здійснював розвиток їх професійної компетентності шляхом залучення до участі в обласних та Всеукраїнських науково-методичних заходах (більшість у дистанційному форматі), що проводилися КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»,  КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». Педагоги приймали участь у семінарах та вебінарах, організованих спільнотами освітян «Всеосвіта, «На урок» та ін.

Методист І. Головатюк  прийняла участь в організації  онлайн-івенту для заступників директорів та методистів закладів позашкільної освіти Київської області «Навчаємося разом: методичні рекомендації». 

         В 2021/2022 навчальному році керівники гуртків: Олег Коломієць, Сергій Старчеус, Тетяна  Кулібаба  вибороли  перемогу  (відповідно ІІ, ІІ, та ІІІ місця) в обласному конкурсі  науково-методичних розробок науково-технічного  напряму позашкільної освіти. 

Здійснюється комплекс заходів, спрямованих на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, а також створення умов для їхнього творчого самозростання. Близько 400 вихованців Центру взяли участь в близько 25 обласних та Всеукраїнських  масових заходах з дітьми та учнівською молоддю по 6 напрямах позашкільної освіти. Протягом навчального року спостерігалася  стала динаміка в підготовці обдарованих дітей до обласних, всеукраїнських та міжнародних масових заходів з дітьми та учнівською молоддю. Слід відмітити високий рівень підготовки гуртківців до участі у масових заходах:

-  науково-технічного напряму: обласного етапу  Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!»  (ІІ місце, керівник Л. Заболотня); обласної Техно-арт-галереї дитячої творчості в рамках Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (керівники  Б. Поліщук,  О. Коломієць).

- художньо-естетичного напряму: обласного етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІІ місце, керівник              М. Якуніна), обласного етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІ місце, керівник Т. Кулібаба), обласного етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІІ місце, керівник Л. Заболотня); обласної виставки-презентації робіт художників-ілюстраторів «Made in Kyiv region» (І, І місце, керівник                  М. Якуніна), обласної виставки-презентації робіт художників-ілюстраторів «Made in Kyiv region» (ІІ місце, керівник М. Гривас); обласної виставки-конкурсу  дитячого малюнка «Право очима  дитини» (ІІ місце, керівник  М. Якуніна); обласного онлайн-фестивалю хореографії «Fresh Dance» (ІІІ місце), Міжнародного фестивалю-конкурсу «NEW WAVE»  «НОВОРІЧНА КАЗКА»    (ІІ, ІІ, ІІ місця), Міжнародного конкурсу мистецтв "WORLD OF ART" (ІІ місце,  керівник В. Бакуменко); Міжнародного фестивалю-конкурсу мистецтв  «ДЖЕРЕЛО НАДІЙ» (ІІІ місце,  керівник Т. Хіміч). 

- еколого-натуралістичного напряму: обласного етапу (І, ІІІ місця) та Всеукраїнського етапу (І місце)  виставки-конкурсу «Новорічна композиція» (керівник Л. Заболотня), обласного етапу (І, ІІ місця) та Всеукраїнського етапу місце) виставки-конкурсу «Новорічна композиція» (керівник  Т. Кулібаба), обласного етапу (І місце) та Всеукраїнського етапу (І місце)  виставки-конкурсу «Новорічна композиція» (керівник  М. Лозінська);  обласного етапу місце)  та Всеукраїнського етапу (ІІ місце) виставки-конкурсу «Український сувенір» (керівник Л. Заболотня), обласного етапу (І місце)  Всеукраїнського етапу       (ІІ місце) виставки-конкурсу «Український сувенір» (керівник  М. Лозінська).

Роботи переможців відповідають тематиці конкурсів, вдало продумані, змістовні, мають композиційну цілісність, вирізняються творчим підходом, оригінальністю та естетичним виглядом. З року в рік зростає рівень виконання робіт гуртків художньо-естетичного напряму, які працюють на базі закладу.

В цілому, рівень результативності вихованців закладу в обласних та Всеукраїнських  масових заходах у 2021/2022  навчальному році  є  достатнім. 

Вихованці гуртків та їх наставники не стояли осторонь обласних та Всеукраїнських акцій: прийняли участь в обласній родинній онлайн-етноакції «Дитинства пісня Великодня», мистецько-просвітницькому проєкті «Я по світу іду в вишиванці» та ін.

Поряд з позитивними тенденціями в методичній роботі закладу виявлено і проблеми для подальшого вирішення:

1. готовність педагога до цифрової трансформації освітнього процесу та організації сучасної взаємодії за допомогою ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання;

2. удосконалення роботи з обдарованими дітьми, щодо участі в обласному та Всеукраїнському етапах масових заходів з дітьми та учнівською молоддю;

3. розробка педагогами закладу власних методичних розробок та дидактичних матеріалів (методичні рекомендації, програми, посібники тощо) та участі їх у фахових конкурсах.

Категорія: Аналіз діяльності | Додав: leonivna8 (16.10.2023)
Переглядів: 23 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024