Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 17:28

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Скарбничка керівника гуртка

Превентивне виховання

Превентивне виховання

   “Превентивний” – в перекладі з латинської (prаventivus) означає запобіжний. Система превентивного виховання – це керована діяльність, яка забезпечує теоретичну і практичну реалізацію заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження, подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їх асоціальної, аморальної поведінки, а саме :

* правопорушень (схильності до агресій, крадіжок, брехні та інших вад, що можуть призвести до кримінальних дій);

* екологічної брутальності та егоцентризму (ставлення до всього, що оточує, як до засобу і сировини для задоволення власних примітивних потреб);

*поганих звичок (алкоголізму, наркоманії, тютюнопаління, токсикоманії);

*статевих порушень та їх наслідків (статевої розпусти, венеричних хвороб та СНІДу, статевого насильства тощо);

*важких психологічних та психічних станів з наслідками (депресії та суїциду,  акцентуації  та загострення психопатичних тенденцій).

Завданнями превентивного виховання є:

1. Формування високоморальної свідомості учнів, почуттів, які б регулювали їхню поведінку (почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, справедливості, відповідальності тощо);

2.  Вироблення в дітей навичок і звичок високоморальної поведінки;

3. Формування в дітей активної позиції в соціальній сфері, тобто негативного і нетерпимого ставлення до проявів девіантної поведінки та аморальних вчинків;

4.  Подолання в свідомості окремих вихованців помилкових навичок і звичок поведінки, які сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання;

5.  Формування високої культури здоров'я через пропаганду здорового способу життя;

6. Формування вихованості гуртківців.

Функції превентивного виховання:

  1. Діагностично-прогностична – це аналітична робота зі з’ясування причин і умов відхилень у поведінці дитини.
  2. Корекційно-реабілітаційна – використання оптимальної коригувальної допомоги, перевиховання та подолання негативних проявів у поведінці, налагодження стосунків для позитивного способу життя.
  3. Освітньо-консультативна – використання сучасних технологій надання оптимальної освітньої, консультативної інформації; попередження і нейтралізацію надмірної інформації про види і форми негативних явищ.
  4. Організаційно-методична – опрацювання і реалізація міжгалузевих науково-дослідних проектів із проблем превентивного виховання; дослідження соціально-гігієнічних і медико-біологічних факторів розвитку схильності неповнолітніх до негативної поведінки та розробку заходів щодо її профілактики.
  5. Інтегровано-просвітницька – збір, обмін, аналіз, адаптацію, узагальнення та впровадження вітчизняного й зарубіжного досвіду превентивної практики.

Методи превентивного виховання школярів:

  • Рольова гра. Суть методу і його мета: інсценізувати незвичні для учнів ситуації та події юридичного характеру. Рольові ігри сприяють кращому розумінню цих ситуацій, а також формуванню співучості щодо тих, про кого йдеться у грі. Наприклад, у рольові грі про грабіж дітей, виконуючи роль жертви, набувають навичок ситуативно відчувати, що означає бути жертвою злочину.
  • Дискусія в класі. Суть методу та його мета: дискусії дають прекрасну можливість виявити, яку позицію педагоги та вихованці займають щодо правознавчих проблем, зокрема, прав людини.

   Крім засвоєння інформації про факти гуртківці повинні уяснити собі проблему в цілому. До того ж обговорення дає можливість навчитися слухати свого співрозмовника, говорити по черзі, а також набути інших навичок роботи в колективі, без яких виробити в собі повагу до закону, до прав інших людей неможливо.

  • Використання малюнків. Суть методу і його мета: малювання в групі може бути використане для того, щоб навчити дітей спостерігати і співпрацювати, розвивати їхню уяву, виховати співчуття до людей, зображених на малюнках, або для знайомства з іншими гуртківцями.

   Мета превентивного виховання полягає у досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Орієнтована тематика для виховних заходів превентивного спрямування:

  1. Чи вміємо ми культурно поводитись?
  2. Боротьба зі злочинністю – наша спільна справа.
  3. Попереду – ціле життя.
  4. Злочин і покарання.
  5. Ти громадянин незалежної України.
  6. Від пияцтва до злочину – один крок.
  7. Алкоголь руйнує здоров’я людини.
  8. Бережи сім’ю.
  9. Чи маємо ми право вбити людину?
  10. У чому краса людини?
  11. Умій відчувати поруч себе людину.
  12. Залишити після себе слід на землі.

    Превентивна робота проводиться з усіма дітьми, починаючи від дошкільного періоду, з метою попередження відхилень у поведінці, особливо з тими, хто перебуває у несприятливих умовах виховання, характеризується негативною поведінкою, а також з тими, хто став на шлях асоціальної і протиправної поведінки. Превентивність має бути складовою будь-якої соціально-педагогічної дії, оскільки превентивний процес суттєво посилює позитивний потенціал суб'єктів взаємодії.

 

Категорія: Скарбничка керівника гуртка | Додав: leonivna8 (30.11.2016)
Переглядів: 1074 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024