Мета і зміст виховної роботи з дітьми та учнівською молоддю
в позашкільних навчальних закладах
(за Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл.», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2011 року №1243)
Мета виховної роботи в гуртках, творчих об’єднаннях позашкільних навчальних закладів – формування системи загальнокультурних і національних цінностей та сукупності соціально значущих якостей творчої особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, культури та мистецтва, праці, природи, самої себе
Зміст виховної роботи в гуртках, творчих об’єднаннях пнз
формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави – виховання патріотизму (любов до свого народу, повага українських звичаїв і обрядів); форму-вання національної самосвідомості (особиста ідентифікація особистості зі своєю нацією, віра в духовні сили та майбутнє, воля до праці на користь народу; усвідомлення особистої відповідальності перед своєю нацією);
формування ціннісного ставлення особистості до людей – формування моральної активності вихованців, чуйності, чесності, почуття правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, доброзичливості, готовності допомогти іншим;
формування ціннісного ставлення особистості до культури та мистецтва – формування широкого спектру естетичних почуттів, оволодіння системою елементарних мистецьких знань, адекватне сприйняття художньо-мистецьких творів, здатність збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, свідоме прагнення здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері;
формування ціннісного ставлення особистості до праці – усвідомлення вихованцями соціальної значущості праці, формування потреби в трудовій активності, ініціативність, готовність до творчої діяльності, формування працелюбності як базової якості творчої особистості;
формування ціннісного ставлення особистості до себе – формування у вихованців вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил, розвиток їхньої активної життєвої позиції (ціннісне ставлення до свого фізичного, психічного та соціального «Я»);
формування ціннісного ставлення особистості до природи – усвідомлення функцій природи в житії людини, самоцінності природи; формування почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатність гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно. |