Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 26.02.2020, 11:01

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [8]
1
Структура методичної роботи [3]
2
Програма розвитку [1]
3
Нормативно-правова база [16]
Інноваційна діяльність [4]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [24]
План роботи [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 402
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Скарбничка керівника гуртка

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ В ГУРТКАХ

Методичні рекомендації

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ В ГУРТКАХ

    Вважається, що позашкільна освіта – унікальна система роботи з дітьми в позаурочний час.  Діти хочуть зараз займатися тією справою, яка знадобиться їм при виборі майбутньої професії. Не виключенням є Ставищенський районний ЦДЮТ. Це  позашкільний заклад, який забезпечує належні умови для отримання вихованцями додаткової позашкільної освіти та розвитку повноцінної творчої особистості. Місія наших керівників гуртків  – допомогти дітям втілити їх мрії в реальність. Вихованці  приходять до нас не для того, щоб просто провести час, а щоб розширити свої знання і вміння, щоб поспілкуватися з однолітками, щоб знайти ту нішу своєї особистості, де найповніше розкриються всі грані талантів і обдарувань. І при цьому – змістовно відпочити.

   Про творчість говорять і пишуть багато. І на це є свої причини.  На сторінках педагогічних і психологічних засобів масової інформації часто обговорюється питання про необхідність цілеспрямовано вчити дітей творчості.

   Кожна людина має свій творчий стиль. Важливо оцінити творчий почерк вихованця, розпізнати його індивідуальні особливості й формувати навики та вміння управління творчим процесом. Важливо, щоб за роки навчання  дитина навчилася вирішувати навчальні та життєві задачі творчо, а до навчання "пізнала себе" - оцінила свої слабкі та сильні сторони для прийняття найголовнішого в житті - Ким та Яким бути.

    Профорієнтаційна робота повинна гармонійно вписуватися в систему діяльності керівника гуртків.  Одним із завдань  керівника гуртків позашкільного закладу  є розширення ключових і профільних компетентностей вихованців.

    Як керівник гуртків,  потрібно намагатися в процесі гурткової роботи показати вихованцям ті сторони творчості, які мають практичне значення для сучасної трудової діяльності, розвинути в них правильне розуміння значущості творчості у різних професіях, збудити інтерес. Головне - захопити вихованців перспективою практичного застосування отримуваних ними знань і вмінь. Саме усвідомлення практичного значення гуртка (наприклад, флористика), його місця в трудовій творчій діяльності, розвиває інтерес до певного виду діяльності, а разом з ним і до професій, пов’язаних із творчістю. Виходячи з цього, під час навчання  на заняттях гуртка випливає мета:

-  знайомити  вихованців з різними видами професій;

-  вивчати їх схильності, здібності, професійні інтереси, створювати суспільно-значущі мотиви вибору професій;

-  консультувати гуртківців з питань, пов’язаних із продовженням навчання та реалізації себе у творчій професії.

  Потрібно ознайомлювати дітей початкових класів з різними поширеними професіями, такими як лікар, учитель, водій, льотчик, а також з професіями їхніх батьків: продавець, бухгалтер, економіст. При цьому використовувати ілюстративний матеріал, практичні ситуації, а також спиратися на знання дітьми професій, які вони отримали в дошкільному закладі. Поруч з відомими професіями знайомлювати із творчими, про які діти можливо і не чули (художник, модельєр, архітектор, скульптор, журналіст, ювелір, флорист, дизайнер та ін. Вихованці беруть активну участь у рольових іграх «У музеї», інсценуючи екскурсовода та митців, які представляють свої вироби в музеї. Спонукати  виявляти своє ставлення до тієї чи іншої творчої професії під час ігор «Вгадай професію», «Маленькі дизайнери».

   В цьому віці ще відсутні виражені інтереси і нахили, вони легко змінюються на інші. Тому більше працювати потрібно над цим питанням під час занять  з дітьми середнього шкільного віку (так званий пошуково-зондувальний віковий етап профорієнтації). Вивчаючи професійні інтереси дітей, можна побачити, що певна частина вихованців свідомо вмотивована на вибір таких професій, як модельєр, дизайнер, мистецтвознавець, флорист.

    Ознайомлюючись із професійними вимогами, особистісними рисами, необхідними для тієї чи іншої професії, вихованці співвідносять їх зі своїми особистісними рисами, здібностями, творчими нахилами. Вчити дітей аналізувати отримані результати та робити висновки щодо профпридатності до тієї чи іншої професії. Крім того, бажано часто проводити заняття прес-конференції, під час яких учні «приміряють на себе» ролі модельєрів, флористів, дизайнерів, які обмінюються своїми думками, доводячи значення та важливість творчості у тій чи іншій професії для суспільства.

    Любов дітей і повага колег та батьків, певні досягнення в роботі – це вже результат розуміння найвищого завдання - побачити іскру творчості і дати їй дорогу в життя.

Категорія: Скарбничка керівника гуртка | Додав: leonivna8 (09.10.2014)
Переглядів: 456 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Хмаринка тегів
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський ЦДЮТ © 2020