Поради керівнику гуртка
щодо розвитку творчості у дітей
Творчі здібності дитини
слід визнати найістотнішою складовою її інтелекту, а завдання їх розвитку –
одним із найважливіших у педагогічній діяльності
1. Якщо Ви поважаєте і любите тих, хто Вас оточує, навчіть
цьому дітей.
Пам'ятайте: Повага передбачає відсутність насильства. Вона
передбачає бажання, щоб інша людина росла і розвивалася
такою, якою її визначила природа. Повага — це здатність усвідомлювати унікальну
індивідуальність людини.
2. Якщо Ви звертаєте увагу на
достоїнства дитини і вірите в
її можливості, навчіть її
вірити в себе і отримувати перемогу.
Пам'ятайте: Першою формулою освіти є «Ти все зможеш!»
3. Якщо Ви вмієте авансом дарувати похвалу і небайдужі до творчості дитини, в
неї більше шансів розвинути свої творчі здібності.
Пам'ятайте:
«Таланти виховуються заохоченнями». (В. Оствальд)
4. Якщо Ви порівнюєте
одну дитину з іншою, Ви блокуєте можливість розуміти і сприймати іншу дитину.
Пам'ятайте: Порівнювати
дитину можна тільки з нею самою, сьогоднішню з вчорашньою.
5. Якщо Ви допоможете дітям відчути глибину сприйняття, побачити навіть у
маленькому предметі великий світ, навчите дивитись і бачити, слухати і чути,
розуміти, відчувати і любити, — Ви
подаруєте їм радість високої культури.
Пам'ятайте:
Високій культурі не можна
навчити, її треба увібрати в себе. Вона не тільки в логіці, вона в почуттях.
6. Якщо Ви пропонуєте дитині свободу і вчите нею користуватися — Ви підтримуєте в дитині енергію
розвитку, пізнання і творчості.
Пам'ятайте:
Заборона для дитини — гальма, які
зупиняють дію всіх цих енергій.
7. Якщо Ви разом з дитиною шукаєте рішення, а не перевіряєте, чи правильно вона
виконала роботу, — Ви розвиваєте
можливість творчого бачення і не засмічуєте сприйняття стереотипами.
Пам'ятайте: Немає правильних і
неправильних результатів дитячої діяльності, фантазій!
Дитина не помиляється, вона шукає свій шлях. Дуже велика небезпека для
творчості —- штамп.
8. Якщо Ви чекаєте від роботи дитини не
того, що бачить дитина, а як вона бачить і як відчуває, — Ви підтримуєте дитячу геніальність.
Пам'ятайте: Дитина
живе на іншому рівні —
фізичному й емоційному — і відчувати як доросла людина не може.
9. Якщо для Вас важливо
те, як Ви відкрили, а ніж те, що Ви
відкрили, — Ви вчите дітей отримувати задоволення від пізнання.
Пам'ятайте: Знання приходить
тоді, коли Ви розумієте і Вам цікаво розуміти.
10. Якщо діти працюють із зацікавленністю, вони застраховані від примушеної
діяльності. Примушення для дитини завжди стрес, під час якого організм
знаходиться в постійному напруженні.
Пам'ятайте: Щоб захопити дітей,
треба спочатку захопитися самому.
11. Якщо Вам не подобається робота дитини, не поспішайте давати
негативну оцінку.
Пам'ятайте: Праця душі дитини заслуговує визнання.
Похваліть авансом і спробуйте подивитись на творчий витвір дитини очима дитини.
12. Якщо Ви радієте творчим
успіхам дітей, Ви вчите їх радіти чужим перемогам.
Пам'ятайте: Східна мудрість наголошує: «Поспішайте
захоплюватись людиною, інакше ви пропустите радість».
Отже, завдання керівника гуртка —
виявити здібності дитини, розвинути їх якомога повніше, бо у кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал.
З найкращими побажаннями психолог
Світлана Анатоліївна Колісник |