Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 20:03

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Чим приваблює школярів Центр дитячої та юнацької творчості ?
Всього відповідей: 400
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Нормативно-правова база

Положення про психолого-педагогічний консиліум

Положення

про психолого-педагогічний консиліум

 

1. Загальні положення

 

Психолого-педагогічний консиліум – це планові або позапланові збори адміністрації, педагогічного колективу, культорганізатора та  психолога з метою створення цілісної системи, яка б забезпечувала оптимальні умови для навчання та розвитку вихованців гуртка і вироблення правильного шляху для роботи з ними. Допомагає педагогам більш точно визначити і підібрати форми, методи і прийоми роботи,  вироблення рекомендацій для педагогів, батьків та дітей. Психолого-педагогічний консиліум в своїй діяльності керується Законом України  про охорону дитинства, Конвенцією ООН про права дитини.

 

2. Мета і основні завдання

2.1. Мета:

· вивчення колективу та особистості кожного вихованця гуртка з метою визначення їх реальних можливос­тей, рівня вихованості і розвитку, можливих умов та форм їх навчання;

· виявлення причин проблем, які виникають, знаходження адекватних способів їхнього подолання;

· вироблення рекомендацій для педагогів, батьків, дітей що відвідують гурток.

2.2. Завдання:

· виявлення характеру та причин відхилення у поведінці та навчанні гуртківців;

· попередження труднощів під час адаптації до позашкільного закладу, при переході з початкового до основного та вищого рівня навчання і здійснення наступності;

· розробка програми виховних та корекційних заходів для вихованців гуртків;

· повідомлення інформації педагогам та батькам, необхідної для роботи з дітьми.

 

3. Принципи проведення психолого-педагогічного консиліуму

3.1. Комплексність вивчення.

Передбачає тісну взаємодію педагогів та практичного психолога у ході вивчення особистості гуртківця та колективу в цілому. Вивчення, яке проводить кожен спеціаліст, дозволяє отримати оцінки фізичного та психологічного стану здоров’я вихованця гуртка.

3.2. Динамічність.

Під час вивчення різними спеціалістами розширюються можливості співвідношення отриманих результатів з віковими критеріями.

3.3. Єдність наукових та інтуїтивних знань.

3.4. Дотримання інтересів дитини.

 

4. Функції психолого-педагогічного консиліуму

 

4.1. Діагностична. Складається з вивчення соціальної ситуації розвитку вихованця гуртка, визначення  потенційних можливостей та здібностей, розпізнавання характеру відхилень у його поведінці, діяльності та спілкуванні.

4.2. Виховна. Включає в себе розробку корекційно-розвивальних програм, виховних заходів, які рекомендуються педагогам, батькам, учням. Ці заходи можуть мати розвиваючий, контролюючий, дисциплінарний чи корегуючий характер.

 

5. Склад учасників психолого-педагогічного консиліуму

 

Адміністрація ЦДЮТ, керівники гуртків, культорганізатор, психолог.

 

6.Організація підготовчої роботи

 

6.1. Адміністрація ЦДЮТ:

6.1.1. Проводить підсумкові заняття та робить їхній аналіз.

6.1.2. Відвідує заняття в гуртках, які будуть розглядатися на консиліумі.

6.1.3. Забезпечує умови реалізації рішень консиліуму.

6.2. Психолог:

6.2.1.Проводить соціометричні дослідження колективу гуртка.

6.2.2.Проводить дослідження  в період адаптації вихованців груп початкового рівня навчання (рівень тривожності, самооцінки) до умов позашкільного навчального закладу.

6.2.3.Відвідує заняття гуртків.

6.2.4.Готує рекомендації керівникам гуртків, вихованцям та батькам.

6.3. Керівники гуртків:

6.3.1.Проводять спостереження за гуртківцями під час заняття, перерви, походу.

6.3.2.Проводять анкетування гуртківців з проблемного питання.

6.3.3.Проводять анкетування батьків.

6.3.4.Проводять години спілкування «Поговоримо про себе» та проводять заняття за програмами «Я у колективі», «Наш дружній колектив», «Мій гурток»

6.3.5. Готують рекомендації батькам та вихованцям гуртка.

6.3.6. Проводять батьківські збори.

6.4. Культорганізатор:

6.4.1. Проводить виховні заходи, які б сприяли успішній соціалізації вихованців гуртків у позашкільному навчально-виховному закладі.

 

7. Етапи проведення консиліуму

7.1. Допрогнозуючий. На цьому етапі організовується первинна діагностика, вивчається запит адміністрації, керівників гуртків, батьків, тобто визначаються проблема та коло учасників психолого-педагогічного консиліуму.

7.2. Діагностичний. Проводиться глибинна діагностика. Вивчається психологічна характеристика вихованця гуртка в школі (співпраця з психологом  та соціальним педагогом навчального закладу, класним керівником).

7.3. Прогностичний. На цьому етапі реалізується сенс консиліуму.

7.4. Ресурсний. На цьому етапі гуртківцю надають індивідуальну допомогу в  період адаптації. Виявляється ресурсний об’єм можливостей учня, сім’ї, найближчого оточення.

7.5. Рефлексивний. Перспективи вибудовуються, спираючись на розробку та реалізацію рекомендацій комплексної програми дій.

7.6. Результативний. Розглядаються і результат, і далека перспектива діяльності учасників педагогічного процесу.

 

8. Форми психолого-педагогічного консиліуму

 

8.1.Форми проведення:

- Дискусійні. Проводяться у разі виникнення проблеми, яка потребує термінового вирішення та при невеликій кількості часу на підготовку.

- Ділова гра. Проводиться під керівництвом ведучого та з використанням ігрових моментів.

 

9. Діловодство

 

9.1. Положення про психолого-педагогічний консиліум.

9.2. План проведення психолого-педагогічного консиліуму.

9.3. Протокол проведення консиліуму.

Категорія: Нормативно-правова база | Додав: leonivna8 (22.09.2012)
Переглядів: 3563 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024