Положення
про
психолого-педагогічний консиліум
1. Загальні положення
Психолого-педагогічний консиліум – це планові або
позапланові збори адміністрації, педагогічного колективу, культорганізатора
та психолога з метою створення цілісної
системи, яка б забезпечувала оптимальні умови для навчання та розвитку
вихованців гуртка і вироблення правильного шляху для роботи з ними. Допомагає
педагогам більш точно визначити і підібрати форми, методи і прийоми роботи, вироблення рекомендацій для педагогів,
батьків та дітей. Психолого-педагогічний консиліум в своїй діяльності керується
Законом України про охорону дитинства,
Конвенцією ООН про права дитини.
2. Мета і основні завдання
2.1. Мета:
·
вивчення колективу та особистості кожного вихованця
гуртка з метою визначення їх реальних можливостей, рівня вихованості і
розвитку, можливих умов та форм їх навчання;
·
виявлення причин проблем, які виникають, знаходження
адекватних способів їхнього подолання;
·
вироблення рекомендацій для педагогів, батьків, дітей що
відвідують гурток.
2.2. Завдання:
·
виявлення характеру та причин відхилення у поведінці та
навчанні гуртківців;
·
попередження труднощів під час адаптації до
позашкільного закладу, при переході з
початкового
до основного та вищого рівня навчання і здійснення наступності;
·
розробка програми виховних та корекційних заходів для
вихованців гуртків;
·
повідомлення інформації педагогам та батькам, необхідної
для роботи з дітьми.
3. Принципи проведення
психолого-педагогічного консиліуму
3.1. Комплексність вивчення.
Передбачає тісну взаємодію педагогів та
практичного психолога у ході вивчення особистості гуртківця та колективу в
цілому. Вивчення, яке проводить кожен спеціаліст, дозволяє отримати оцінки
фізичного та психологічного стану здоров’я вихованця гуртка.
3.2. Динамічність.
Під час вивчення різними спеціалістами
розширюються можливості співвідношення отриманих результатів з віковими
критеріями.
3.3. Єдність наукових та інтуїтивних знань.
3.4. Дотримання інтересів дитини.
4. Функції
психолого-педагогічного консиліуму
4.1. Діагностична. Складається з вивчення соціальної ситуації розвитку
вихованця гуртка, визначення потенційних
можливостей та здібностей, розпізнавання характеру відхилень у його поведінці,
діяльності та спілкуванні.
4.2. Виховна. Включає
в себе розробку корекційно-розвивальних програм, виховних заходів, які
рекомендуються педагогам, батькам, учням. Ці заходи можуть мати розвиваючий,
контролюючий, дисциплінарний чи корегуючий характер.
5. Склад учасників
психолого-педагогічного консиліуму
Адміністрація ЦДЮТ, керівники гуртків,
культорганізатор, психолог.
6.Організація підготовчої роботи
6.1. Адміністрація ЦДЮТ:
6.1.1. Проводить підсумкові заняття та робить
їхній аналіз.
6.1.2. Відвідує заняття в гуртках, які будуть
розглядатися на консиліумі.
6.1.3. Забезпечує умови реалізації рішень
консиліуму.
6.2. Психолог:
6.2.1.Проводить соціометричні дослідження колективу
гуртка.
6.2.2.Проводить дослідження в період адаптації вихованців груп
початкового рівня навчання (рівень тривожності, самооцінки) до умов
позашкільного навчального закладу.
6.2.3.Відвідує заняття гуртків.
6.2.4.Готує рекомендації керівникам гуртків, вихованцям
та батькам.
6.3. Керівники гуртків:
6.3.1.Проводять спостереження за гуртківцями під
час заняття, перерви, походу.
6.3.2.Проводять анкетування гуртківців з проблемного
питання.
6.3.3.Проводять анкетування батьків.
6.3.4.Проводять години спілкування «Поговоримо про
себе» та проводять заняття за програмами «Я у колективі», «Наш дружній
колектив», «Мій гурток»
6.3.5. Готують рекомендації батькам та вихованцям
гуртка.
6.3.6. Проводять батьківські збори.
6.4. Культорганізатор:
6.4.1. Проводить виховні заходи, які б сприяли
успішній соціалізації вихованців гуртків у позашкільному навчально-виховному
закладі.
7. Етапи проведення консиліуму
7.1. Допрогнозуючий.
На цьому етапі організовується первинна діагностика, вивчається запит
адміністрації, керівників гуртків, батьків, тобто визначаються проблема та коло
учасників психолого-педагогічного консиліуму.
7.2. Діагностичний.
Проводиться глибинна діагностика. Вивчається психологічна характеристика
вихованця гуртка в школі (співпраця з психологом та соціальним педагогом навчального закладу,
класним керівником).
7.3. Прогностичний.
На цьому етапі реалізується сенс консиліуму.
7.4. Ресурсний.
На цьому етапі гуртківцю надають індивідуальну допомогу в період адаптації. Виявляється ресурсний об’єм
можливостей учня, сім’ї, найближчого оточення.
7.5. Рефлексивний.
Перспективи вибудовуються, спираючись на розробку та реалізацію рекомендацій
комплексної програми дій.
7.6. Результативний.
Розглядаються і результат, і далека перспектива діяльності учасників
педагогічного процесу.
8. Форми психолого-педагогічного
консиліуму
8.1.Форми проведення:
- Дискусійні. Проводяться у разі виникнення
проблеми, яка потребує термінового вирішення та при невеликій кількості часу на
підготовку.
- Ділова гра. Проводиться під керівництвом
ведучого та з використанням ігрових моментів.
9. Діловодство
9.1. Положення про психолого-педагогічний
консиліум.
9.2. План проведення психолого-педагогічного
консиліуму.
9.3. Протокол
проведення консиліуму.
|