Корекційно-розвивальна
робота
за програмою «Подорожуємо країною «Психолог і
Я»
в період адаптації вихованців гуртків
початкового рівня навчання
Суть
адаптаційного періоду в позашкіллі полягає в тому, щоб зробити неминучий процес
адаптації більш інтенсивнішим. Ефективність процесу адаптації значною мірою
визначає успішність навчальної діяльності, збереження фізичного та психічного
здоров’я дитини, зменшує плинність дітей.
Корекційно-розвивальна робота з гуртківцями є
одним із видів роботи практичного психолога, яка допомагає налагодити більш теплу емоційну
атмосферу в групі, створити емоційний комфорт для глибшого пізнання себе та
інших членів групи, виявити проблемних дітей та напрямок подальшої роботи з
ними.
Програма
«Подорожуємо країною «Психолог і Я» може використовуватись і з метою
профілактики проблемних форм комунікативних відносин і як корекційна програма зазначених відхилень (агресивність, сором’язливість,
демонстративність, вразливість).
Мотивує гуртківців до активної участі у
роботі корекційно- розвивальних занять карта «Країна Психолог і
Я»
Вихованці відправляються у мандрівку до країни «Психолог і Я», яка
знайомить їх із неповторним і дивним світом людини.
Починається подорож
із країни «Хочу все знати». Шлях нею – тернистий і цікавий. Є в ній гора
«Мотивів» із піком «Важко». На неї, дійсно, буває важко піднятися й здається,
що нічого не вийде. Часом все хочеться кинути. Щоб успішно перебороти цю гору гуртківці проходять стежками «Хочу, Можу і Буду» і мандрують до країни «Уваги» та «Пам'яті». А допомагають їм у цьому ігри та вправи.
Живе в країні
«Психолог і Я» професор «Мислення», який підготував їм цікаві завдання.
Потрапляють вони і у долину «Характер»? У цій долині
росте багато несхожих дерев. Дерева всі різні, бо виростали вони на різних
грунтах, неоднаково їх зігрівало сонце, по різному обдував вітер, нерівномірно
зрошував дощ. І кожне із цих дерев потрібно зрозуміти й прийняти такими як вони
є.
Пізнавши
себе, гуртківці потрапляють у місто «Темпераментів» із садибами
«Холерика», «Сангвініка», «Флегматика» і «Меланхоліка». Їм потрібно пізнати і навчитися взаємодіяти із господарем кожного будинку.
А ще в цій країні є замок «Сором'язливості». Вихованцям необхідно врятувати мешканців із замку, тому що за його стінами вони ніколи не зможуть пізнати та показати красу свого «Я».
Подорожуючи
країною «Психолог і Я» вони проходять долину «Конфліктів». Адже буває
так, що важко впоратися зі своїми
емоціями і почуттями. Вони аж занадто захоплюють.
Корисною є подорож морем
«Взаємин». Вихованці потрапляють у «Світ
самоконтролю і впевненості» та відвідують острів
«Дружби».
А, згодом,
розкривши все своє «Я», свої здібності і
таланти. відправляються на човнах
«Знань» через океан «Бажання» в царство «Творчості й обдарованості».
|