Шановні старшокласники!
А як справи у вас з почуттям гумору?
Пропоную пройти тест
1.
Оцініть за п'ятибальною шкалою жартівливий
діалог.
—
Ви вірите в привидів?
—
Ні! — відповів той і зник.
2.
Оцініть за зворотньою
п'ятибальною шкалою (1 — найвища
оцінка, 5 — найнижча) гумористичний ефект циркового номера такого змісту. Один клоун хоче
забити гвіздка у дошку, широко замахується величезним молотом (гвіздок
крихітний) і вже опускає молот, але другий клоун забирає дошку із гвіздком, і
тут перший з усієї сили вдаряє себе молотом по нозі. Голосно кричить, підгинає ногу і, підскакуючи, йде з
арени. Другий клоун голосно сміється. Зрозуміло, що удар по нозі молотком не справжній і реально безболісний.
3.
Чи образитесь ви, якщо ваші друзі намалюють у стінгазеті дуже схожу на вас
карикатуру (дружній шарж) із жартівливим словесним супроводом?
а)
так, ображусь;
б)
ні, не ображусь;
в)
не лише не ображусь, а й сам посміюся;
г)
не лише сам посміюся, а й похвалю авторів шаржу.
4.
Чи любите ви розігрувати своїх рідних,
друзів?
а)
так;
б)
ні.
5.
Чи любите ви, коли вас розігрують так, як ви самі хотіли б розігрувати інших?
а)
люблю;
б)
не люблю.
6.
Чи любите ви самі розповідати смішні
анекдоти, веселі випадки із свого життя, життя інших?
а)
так;
б)
ні.
7.
Чи добре ви запам'ятовуєте жарти, анекдоти, котрі прочитали або почули від
інших?
а)
завжди запам'ятовую надовго;
б)
запам'ятовую не завжди, навіть якщо сподобалось;
в)
майже зразу забуваю,
8.
Чи намагаєтесь ви дивитися гумористичні передачі по телебаченню, читати
гумористичні розділи в журналах?
а)
так, намагаюся дивитися і читати;
б)
не намагаюсь.
9.
Оцініть за п'ятибальною шкалою «навпаки» (1 — найвища оцінка, 5 — найнижча)
гумористичний ефект такої ситуації.
У розташування військової частини приносять пошту.
Молодий солдат жадібно розкриває довгоочікуваний лист, адресований йому. В
конверті записка: «Перш ніж від дівчат листів чекати, навчись краще ліжко
заправляти. Ось, коли навчишся ліжко заправляти,
тоді і дівчата будуть тобі листи надсилати».
10.
За тією ж п'ятибальною шкалою «навпаки»
оцініть гумористичний ефект такого початку листа до друга:
«Здрастуй, Сашко, усім ти козак, та тільки чуб не так,
бо болить живіт, але не закривається рот, який робить все навпаки, ніби бегемот
чи кашалот!»
11.
За п'ятибальною шкалою, де 1 —
найвища оцінка, оцініть гумористичний ефект такої ситуації.
Дівчинка чотирьох років возить візок з лялькою
і, наслідуючи матір, розповідає ляльці казку. Хлопчик років дев'яти непомітно
витягує з візочка ляльку і міняє її на іграшкового зеленого крокодила. Побачивши це, дівчинка плаче, а хлопчик сміється.
12.
Оцініть за прямою (не переплутайте з оберненою) п'ятибальною шкалою гумористичний ефект ситуації в бібліотеці:
—
Що б таке почитати?
—
Класиків любите?
—
Класиків? Люблю.
—
Рекомендую Гоголя, «Мертві душі».
—
Мертві?.. А живого нічого немає?
—
Живого? Рекомендую Толстого, «Живий труп».
Ключ до тесту
1.
Рекомендується оцінка 4 — 5.
2.
Рекомендується оцінка 5.
3.
а) — 1 бал; б) — 3 бали; в) — 4 бали; г) — 5 балів.
4.
а) — 4 бали; б) — 2 бали.
5.
а) — 5 балів; б) — 2 бали.
6.
а) — 4 бали; б) — 2 бали.
7.
а) — 5 балів; б) — 3 бали; в) — 2 бали.
8.
а) — 4 бали; б) — 2 бали.
9.
Рекомендується оцінка 5.
10.
Рекомендується оцінка 5.
11.
Рекомендується оцінка 5.
12.
Рекомендується оцінка 5.
Тепер
підрахуйте набрану вами кількість балів з тесту. Якщо загальна кількість балів
нижча за 38, почуття гумору у вас
недостатньо розвинено. Хороший
результат — 53 — 55 балів, середній — 45 — 52.
Якщо почуття гумору у Вас недостатньо
розвинено, треба працювати над собою, розвиваючи його.
З
повагою практичний психолог
Світлана
Анатоліївна Колісник
|