Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 26.02.2020, 10:37

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [8]
1
Структура методичної роботи [3]
2
Програма розвитку [1]
3
Нормативно-правова база [16]
Інноваційна діяльність [4]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [24]
План роботи [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 402
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Програма розвитку

Паспорт програми розвитку


Підготовка Програми «Ставищенський РЦДЮТ в інноваційному поступі суспільства: 2012-2015 р.р.» викликана низкою обставин.

По-перше, зміни у  суспільному житті вимагають від особистості педагога високого рівня освіченості, соціальної мобільності, суспільної і громадянської відповідальності, високої духовності, культури, здатності до самопізнання і розвитку.

По-друге, зміни у сутнісних характеристиках суспільства призвели до змін у його вимогах до особистості, її життєвої компетентності. Необхідними є не лише готовність особистості до змін та участь у них, але й її здатність  продукувати та впроваджувати зміни, управляти ними. Суттєву роль у вихованні людини, здатної творити і сприймати зміни, нововведення відіграють позашкільні навчальні заклади, де задовольняються інтереси, індивідуальні запити дітей та учнівської молоді у сфері культури, мистецтва, науки, техніки, природи, суспільної і життєвої практики.

По-третє, невідповідність інфраструктури дозвілля потребам і запитам дітей та молоді, комерціалізація дозвілля, величезний потік в Україну неконтрольованої агресивної видовищної продукції підвищує попит на змістовне, якісне забезпечення вільного від навчання часу дітей та молоді. Саме у навчально-виховному процесі позашкільних начальних закладів органічно поєднуються різні форми освітньої діяльності з організацією змістовного дозвілля вихованців.

По-четверте, розвиток ключових компетенцій вихованців є одним з потужних засобів попередження та подолання негативних явищ (алкоголізму, наркоманії, злочинності та ін.). Завдання, які стоять перед ЦДЮТ будуть фокусуватися навколо його розвитку як закладу життєвої компетентності.

По-п’яте, позашкільний навчальний заклад як один з важливих соціальних інститутів створює підґрунтя для допрофесійної підготовки вихованців, забезпечує неперервність освітнього процесу.

Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу обґрунтовує ресурсні потреби, шляхи поглиблення його інноваційного потенціалу і визначає результати його діяльності.

У цьому контексті особливої значущості набуває проектно-цільова Програма розвитку Ставищенського ЦДЮТ, розроблення якої є обумовлено потребою підвищення ролі позашкільної освіти, переведення її з режиму функціонування у режим випереджального інноваційного поступу. Програма покликана забезпечити створення умов для розвитку доступної та якісної системи позашкільної освіти відповідно до вимог суспільства, що динамічно розвивається, запитів особистості.

Загальна спрямованість проектно-цільової програми інноваційного розвитку закладу полягає у необхідності привести її у відповідність до європейських стандартів, спрямованих на виховання конкурентоздатної, компетентної, соціально мобільної людини, яка вміє приймати рішення і нести за них відповідальність. Проектно-цільова програма інноваційного розвитку ґрунтується на трьох концептуальних засадах – партнерства, цілісності, розвитку і саморозвитку.

 

ПАСПОРТ

ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ

СТАВИЩЕНСЬКОГО РАЙОННОГО

ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

 

Назва

 

Програма «Ставищенський  РЦДЮТ в інноваційному поступі суспільства: 2012-2015 р.р.»

Тип Програми

Програма розвитку

 

Підстава для розробки Програми

Необхідність удосконалення діяльності Ставищенського РЦДЮТ

Нормативно-правова база Програми

I. Закони України

1.  Конституція України  

2.  Закон України «Про позашкільну освіту»  

II. Укази Президента України

1. Указ Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю»  

2. Указ Президента України «Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді»  

III. Постанови КМУ

1. Постанова КМУ «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад»  

2. Постанова КМУ «Про вдосконалення системи організації роботи з виховання дітей та молоді в позашкільних навчальних закладах»  

IV. Накази МОНУ

1. Наказ МОУ «Про першочергові заходи впровадження основних положень Концепії позашкільної освіти та виховання»  

2. Наказ МОУ «Про наповненість гуртків у позашкільних закладах освіти»  

3. Наказ МОНУ «Про затвердження Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах»  

4. Наказ МОНУ «Про розробку типових навчальних планів і програм»  

5. Наказ МОНУ «Про затвердження Порядку атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів» 

6. Наказ МОНУ «Про затвердження Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності позашкільних навчальних закладів»  

7. Наказ МОНУ і АПН України «Про організанізацію науково-методичного забезпечення позашкільних навчальних закладів системи освіти»  

8. Наказ МОНУ «Про затвердження Положення про Малу академію наук України»  

9. Наказ МОНУ «Про затвердження Типових переліків навчально-наочних посібників і технічних засобів навчання для художньо-естетичних, еколого-натуралістичних, туристсько-краєзнавчих і науково-технічних позашкільних навчальних закладів системи МОНУ»  

10. Наказ МОНУ «Порядок видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту»  

V. Програми, доктрини

1. Програма розвитку позашкільних навчальних закладів на 2011-2014 роки 

2. Комплексна програма заходів щодо залучення обдарованої учнівської молоді до наукових досліджень та розвитку Малої академії наук України

3. Комплексна програма художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах  

VI. Положення

1. Положення про позашкільний навчальний заклад

2. Положення про центр, будинок, клуб науково-технічної творчості учнівської молоді, станцію юних техніків

3. Положення про Малу академію наук України

4. Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах

5. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності  

6. Положення про Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості»

7. Положення про Всеукраїнський конкурс на кращу науково-методичну розробку з питань позашкільної освіти

8. Положення про почесні звання «Народний художній колектив» і «Зразковий художній колектив»

VII. Концепції

1. Концепція позашкільної освіти та виховання

VIII. Інші документи

1. Перелік типів позашкільних навчальних закладів

2. Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері позашкільної освіти

3. Порядок державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів

4. Порядок видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту

IX. Міжнародні документи

1. Конвенція про права дитини

 Авторський колектив

Будакова Н.А. – директор

Головатюк І.Я. – заступник директора

Братчик Т.І. - методист

Козак Л.Л. – методист

Міщенко Н.М. – методист

Колісник С.А. – практичний психолог

Дишлюк Л.В. - культорганізатор

Учасники Програми

Педагогічний, батьківський, дитячий колективи Ставищенського ЦДЮТ

Мета Програми

Забезпечення умов для системного  розвитку Ставищенського ЦДЮТ як закладу життєвої компетентності шляхом актуалізації діяльнісного характеру змісту позашкільної освіти, підвищення рівня її ефективності та управління

Завдання Програми

1. Розробка та реалізація моделі Ставищенського ЦДЮТ як закладу життєвої компетентності

2. Розробка прогностичної моделі особистості випускника закладу

3. Модернізація змісту позашкільної освіти, оптимізація мережі гуртків на основі результатів  моніторингу навчально-виховного процесу

4. Посилення виховної функції закладу, забезпечення інтеграції всіх виховних впливів на дітей шляхом розвитку ефективної виховної системи, створення продуктивного виховного простору

5. Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових  та матеріальних ресурсів

6. Вдосконалення змісту психолого-педагогічної, науково-методичної підготовки педагогічних працівників, здатних працювати в умовах інтенсивного розвитку суспільства та змін, що відбуваються в закладі

7. Створення ефективної системи підвищення професійної компетентності педагогів з новітніх технологій, форм організації навчально-виховного процесу

8. Підвищення статусу, створення іміджу ЦДЮТ, як закладу життєвої компетентності

Термін реалізації Програми

2012-2015 р.р.

Етапи реалізації Програми

· організаційно-проектуальний етап січень- червень 2012 року

Розробка програми, Концепції розвитку Ставищенського ЦДЮТ; визначення   стратегій, механізмів розвитку (інноваційних проектів), виявлення ресурсів реалізації Програми.

·  аналітико-практичний етап

 вересень 2012 року - вересень 2015 року

Практична реалізація інноваційних проектів Програми; здійснення моніторингових досліджень.

· підсумковий етап

 вересень-грудень 2015 року

Аналіз результатів виконання Програми. Визначення перспектив подальшої роботи

Ресурсне забезпечення Програми

Інноваційні проекти

Структура Програми

·  Вступ

· Концепція розвитку Ставищенського ЦДЮТ на 2012-2015 роки

· Проекти:

- «Якісна позашкільна освіта»

- «Обдарована дитина»

- «Досвічений педагог»

- «Виховна робота»

- «Адаптація»

- «Учнівське самоврядування»

- «Імідж та комфорт»

Очікувані результати Програми

· створення та впровадження моделі Ставищенського ЦДЮТ як закладу життєвої компетентності;

· створення системи підвищення професійної компетентності педагогів з новітніх форм, технологій організації навчально-виховного процесу, оволодіння основами педагогічного менеджменту;

· становлення компетентнісно спрямованого навчально-виховного процесу у єдності змістовних, технологічних. особистісних, управлінських параметрів;

· оптимізація мережі гуртків відповідно потреб  вихованців, суспільства;

· створення ефективної виховної системи, розбудова єдиного виховного простору району;

·  підвищення якості психолого-педагогічного, інформаційного, науково-методичного супроводу діяльності закладу;

· забезпечення взаємодії ЦДЮТ і загальноосвітніх навчальних закладів щодо впровадження допрофесійної підготовки;

·  вдосконалення механізмів освітнього маркетингу;

· збільшення фінансових надходжень на розвиток закладу;

· піднесення іміджу та авторитету ЦДЮТ як інноваційного навчального закладу, що живиться ідеями педагогіки і психології життєтворчості, уміло акумулює досвід сучасної позашкільної освіти і сміливо проектує простір для формування креативної, життєво компетентної особистості

Контроль, корекція та оцінювання Програми

Оцінювання ефективності результатів здійснюватиметься шляхом впровадження системного моніторингу навчально-виховного процесу

Категорія: Програма розвитку | Додав: leonivna8 (12.10.2012)
Переглядів: 1304 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Хмаринка тегів
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський ЦДЮТ © 2020