Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 14:56

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Чим приваблює школярів Центр дитячої та юнацької творчості ?
Всього відповідей: 399
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Аналіз діяльності

Аналіз методичної роботи

В 2019/2020  навчальному році робота методичної служби Ставищенського РЦДЮТ спрямувалась  на  реалізацію основної проблеми навчально-виховної діяльності: «Формування  базових компетентностей вихованців засобами позашкільної освіти» та вирішення науково-методичних завдань:

  • підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників на основі модернізації організаційних форм та практико-зорієнтованого змісту науково-методичної роботи в контексті Нової української школи;
  • забезпечення науково-методичного супроводу готовності педагогічних працівників до реалізації позашкільної освіти на основі сервісного підходу в умовах компетентнісно зорієнтованої освіти;
  • підготовка педагогічних працівників до впровадження освітніх реформ на засадах педагогіки партнерства, оновлення змісту й технологій навчання;
  • створення та розвиток єдиного інформаційно-освітнього середовища;
  • удосконалення організаційно-методичних механізмів підтримки творчо працюючих педагогів та підготовка їх до участі у фахових конкурсах;
  •  організація ефективної роботи з обдарованими дітьми на засадах компетентнісного підходу та педагогіки партнерства щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних і Всеукраїнських масових заходів;

- упровадження моделей виховної роботи, спрямованих на формування патріотизму, поєднання громадянських, державницьких та військово-патріотичних аспектів.

Результати трьох років роботи над означеною темою переконливо доводять ефективність компетентнісного підходу до організації освітнього процесу. Всі педагогічні працівники долучилися до самоосвітньої та практичної діяльності, спрямованої на оволодіння педагогічними техніками, прийомами, методиками компетентнісної освіти.

На формування якісно нового педагога була налаштована вся система  методичної роботи, яка спонукала кожного педагога до підвищення свого фахового рівня, сприяла взаємному збагаченню, давала змогу молодим  педагогам  вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег. Слід відзначити, що в ході проведення методичних заходів з педагогічними працівниками практикуються переважно активні форми роботи, спрямовані на підготовку педагога, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, умотивованого до професійної діяльності, готового до інноваційних змін, які знайшли обгрунтування в концепції «Нова українська школа».

Сформована структура методичної роботи базувалася на діагностично-прогностичній основі з урахуванням рівня професійної компетентності педагогів та їх потреб. Пріоритетною є адресна консультативна допомога. Протягом року в рамках науково-методичної проблеми працювали: методична рада, педагогічна рада, методичне об’єднання керівників гуртків, педагогічна студія «Діалог» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО району. 

Крім колективних форм широко використовувались індивідуальні форми методичної роботи: наставництво, курсова підготовка, самоосвіта, індивідуальні консультації, участь в районних, обласних науково-методичних заходах, участь в фахових конкурсах, створення портфоліо педагогів, огляд фахової літератури, створення методичної продукції та ін. Пріоритетною залишалася  адресна консультативна допомога.

Важливу роль у забезпеченні дієвості методичних заходів належить засіданням методичної ради, на яких у плановому порядку розглядалися питання надання практичної допомоги педагогам закладу в інноваційній діяльності, підготовці методичних матеріалів, поширення передового педагогічного досвіду. 

У минулому навчальному році методичною радою Ставищенського РЦДЮТ розглянуто і схвалено методичні матеріали педагогічних працівників закладу: навчальна програма гуртка «Студія краси» ( вищий рівень навчання) – укладач С. Колісник, навчальна програма гуртка «Образотворче мистецтво» (початковий, основний, вищий рівень навчання) – укладач М. Якуніна.

Належна увага в 2019/2020 навчальному році приділялась роботі педагогічної ради, на засіданнях якої розглядалися актуальні питання розвитку позашкільної освіти в рамках Концепції «Нова українська школа», організації  освітнього процесу гуртків. Педагогічна рада в закладі це постійно діючий діалог за круглим столом із навчально-виховних завдань гуртків, дискусійне середовище для обміну думок і вироблення окремих позицій і рекомендацій для реформування позашкільної освіти в сучасних умовах. Для активізації роботи засідання педагогічної ради проводилися в нестандартних формах, найбільш доцільних відповідно до специфіки конкретної навчально-методичної теми та умов роботи закладу, запитів, інтересів та рівня професійної компетентності педагогічного колективу.

Згідно з річним планом роботи в рамках діяльності методичного  кабінету протягом року функціонувало методичне об’єднання керівників гуртків (керівник: методист з позашкільної освіти І. Головатюк) з метою поліпшення науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки керівників гуртків.  Під час роботи методичного об'єднання керівників гуртків практикувалися переважно активні форми роботи, спрямовані на формування якісно нового педагога-позашкільника, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, готового до інноваційних змін, які знайшли обгрунтування в Концепції Нової української школи. Слід відзначити, що переважна більшість засідань методичного об’єднання в умовах карантину мали практичний характер: педагогам  за короткий час необхідно було оволодіти  методологією навчання за допомогою дистанційних технологій. Адже, не достатньо перенести традиційні заняття  онлайн, застосовувати такі ж методи та підходи, як при очному навчанні. Для організації навчання за допомогою дистанційних технологій потрібні електронні ресурси, спеціальним чином організована самостійна робота  вихованців, система контролю виконання завдань та результатів навчання.

Робота з молодими педагогами в 2019/2020 навчальному році була спрямована на створення умов для їх професійного зростання. Новопризначеним педагогам надано консультативну та адресну методичну допомогу щодо календарно-тематичного планування програмового матеріалу, особливостей методики проведення навчального заняття, ведення журналу планування та обліку роботи гуртка тощо.

Пріоритетними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти  залишаються курси підвищення фахової кваліфікації, навчання в обласних школах передового педагогічного досвіду, заняття в обласних педагогічних студіях. У рамках атестації протягом 2019/2020 навчального року   підвищували кваліфікацію 2 педагоги закладу, які пройшли  навчання в КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», на базі дитячого естетико-натуралістичного центру «Камелія» Боварської міської ради.

Слід відмітити, що під час дистанційного навчання педагогічні працівники спільно з методичною службою впроваджували інноваційні освітні технології із залученням додаткових інформаційних ресурсів. Кращі методичні розробки навчальних занять розміщувалися на сторінці «Ставищенський РЦДЮТ» у мережі Fasebook.

Атестація педагогічних працівників проводилася згідно з чинними нормативно-правовими документами в режимі онлайн. Методичним кабінетом здійснювався організаційно-методичний супровід атестації педагогів, розроблено методичні рекомендації, забезпечено роботу консультаційного пункту, проведено інструктивно-методичні наради, здійснено оцінку діяльності педагогічних працівників, які атестуються. З них  встановлено 12 тарифний розряд 1 педагогу, 11 тарифний розряд – 2 педагогам.

Відповідно до змісту науково-методичної роботи з педагогічними кадрами методичний кабінет здійснював розвиток їх професійної компетентності шляхом залучення до участі в обласних та Всеукраїнських науково-методичних заходах, що проводилися РМК відділу освіти Ставищенської РДА, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». В 2019/2020 навчальному році керівник гуртка  О. Коломієць виборов перемогу (І місце) в обласному конкурсі на кращий навчально-методичний матеріал з науково-технічної творчості. Керівник гуртка С.Колісник  здобула  перемогу  (І місце)  в ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти «Джерело творчості».

Здійснюється комплекс заходів, спрямованих на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, а також створення умов для їхнього творчого самозростання. Близько 500 вихованців Центру взяли участь в близько 30 обласних та Всеукраїнських  масових заходах з дітьми та учнівською молоддю по 6 напрямах позашкільної освіти. Протягом навчального року спостерігалася позитивна динаміка в підготовці обдарованих дітей до обласних та Всеукраїнських масових заходів з дітьми та учнівською молоддю. Слід відмітити високий рівень підготовки гуртківців до участі у масових заходах науково-технічного напряму:  Всеукраїнській виставці-конкурсі науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість тобі, Україно!» (І місце, керівник Б.Поліщук),  ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських відкритих змагань серед учнівської молоді з авіамодельного спорту у класі кордових моделей (ІІ, ІІІ, ІІІ, ІІІ місця, керівник  Б.Поліщук),  ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських відкритих змагань серед  учнівської молоді з авіамодельного спорту у класі радіокерованих моделей (ІІІ, ІІІ місця, керівник  Б. Поліщук), обласному конкурсі плакатів "Безпека дорожнього руху - це життя!" (ІІІ місце, керівник Л. Козак), обласному етапі Всеукраїнського конкурсу робіт юних фото- та відеоаматорів «Моя Україно!» (ІІ, ІІ місця, керівник М. Лозінська); художньо-естетичного напряму: обласному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІ місце, керівник Л. Заболотня),  обласному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості  «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІІ місце, керівник             Т. Кулібаба; Всеукраїнському хореографічному фестивалі "Holi dance Uman"  (ІІІ місце, керівник В. Бакуменко),  Всеукраїнському фестивалі-конкурсі мистецтв «Талановитий я» (ІІ місце, керівник Л. Карапетян),  Міжнародному конкурсі-фестивалі музики, пісні, танцю «Талановиті діти України» (ІІІ, ІІІ місця, керівник Т. Пужко), ІІ Міжнародному фестивалі-конкурсі талантів «ONLY STARS» (ІІ місце, керівник Т. Хіміч);  обласній виставці–конкурсі дитячого малюнка «Право очима дитини» (ІІ місце, керівник М. Гривас); обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (ІІ місце,  керівник М. Лозінська), обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (ІІ місце,  керівник Л. Козак), обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (ІІ місце,  керівник М. Якуніна), обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (ІІ місце,  керівник Т. Кулібаба), обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (ІІ місце,  керівникЛ. Заболотня); еколого-натуралістичного напряму:  обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» (ІІІ місце, керівник М. Лозінська), обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Український сувенір» (ІІІ місце, керівник       Л. Заболотня),  обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція»  (ІІ, ІІІ, ІІІ місця, керівник Т. Кулібаба), обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція»  (ІІІ місце, керівник  М. Лозінська), гуманітарного напряму:  Всеукраїнському поетичному конкурсі «Білий голуб» (ІІІ місце, керівник  Г.Кулікова); туристсько-краєзнавчого напряму: обласному конкурсі фотографій  «Неосяжна моя Україно!» (ІІІ, ІІІ місця, керівник М. Лозінська),  обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-фотовиставки «Україна – це ми!» (ІІ місце, керівник Л. Заболотня).  

Роботи переможців відповідають тематиці конкурсів, вдало продумані, змістовні, мають композиційну цілісність, вирізняються творчим підходом, оригінальністю та естетичним виглядом. З року в рік зростає рівень виконання робіт гуртків художньо-естетичного напряму, які працюють на базі закладу.

В цілому, рівень результативності вихованців закладу в обласних та Всеукраїнських  масових заходах у 2019/2020  навчальному році  є  достатнім. 

Вихованці гуртків та їх наставники не стояли осторонь обласних та Всеукраїнських акцій:  підтримали челендж «Мій ЕкоВчинок» або «Що я зробив для своєї планети», (квітень), обласної родинної онлайн-етноакції «Дитинства пісня Великодня» (квітень),   обласний челенджу вдячності «Діти Київщини – дякують лікарям!», (квітень-травень), долучилися до арт-проєкту «Таланти твої, Київщино!» (#талантитвоїкиїкщино, травень).

Впродовж минулого навчального року здійснювався комплекс заходів, спрямованих на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, а також створення умов для їхнього творчого самозростання. Традиційними масовими заходами у 2019/2020 навчальному році стали: участь у привітанні учасників серпневої наради педагогічних працівників району, концертних програмах до Дня вчителя, Дня людей з обмеженими можливостями, Дня Святого Миколая, Нового року, Міжнародного Дня 8 Березня, Масляної. Традиційно в гуртках ЦДЮТ проводяться: розважальні програми під час канікул, Дні відкритих дверей, тематичні концерти, звітні концерти, посвята у гуртківці, календарно-обрядові свята тощо.

Виховна робота у Ставищенському районному центрі дитячої та юнацької творчості (культорганізатори Ю. Даниленко, Л. Дишлюк) здійснюється за програмою «Моє завтра починається  сьогодні» і  реалізується за напрямами: туристсько-краєзнавчим «Стежками рідного краю»; національно-патріотичним «Ми – українці!»; профорієнтаційним «Крокуємо у майбутнє»; морально-етичним «Перлини духовності»; інтелектуальним «Хочу все знати!»; превентивним «Твоє життя – твій вибір»; родинно-сімейним «Домашнє вогнище родинне – оселя наша і сім’я»; екологічним «Земля квітучої краси»; художньо-естетичним «Світ моїх захоплень»; оздоровчим «В здоровому тілі – здоровий дух». В рамках програми протягом року для вихованців ЦДЮТ було проведено 23 заходи. Традиційними стали ігрові марафони, масові заходи: «Посвята в гуртківці», до Дня гідності та свободи, «Повір у себе» (до дня людей з обмеженими можливостями), новорічні свята, командні чемпіонати з інтелектуальних ігор, свято Масляної, свято Весни.

Виховна робота в закладах загальної середньої освіти району  (методист з виховної роботи І. Номерчук) організовується згідно Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, виховних програм закладів освіти, класних колективів та програм і проектів роботи з батьківською громадськістю.   

Упродовж нинішнього навчального року проведено 1 інструктивно-методичну нараду (серпень, 2019) та 2 засідання педагогічної студії «Діалог» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти району (грудень 2019 р., березень 2020 р.).

У нинішньому навчальному році у рамках діяльності Районної асоціації дитячих організацій Ставищенщини «Крона» по трьох напрямках (“Почни з себе”, “Краєзнавець”, “Ерудит”) було проведено 3 виховних заходи: районна виставка промислового дизайну «Арт-фест», (листопад), районний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста, (січень), командний чемпіонат району з інтелектуальних ігор «Ерудит – 2020», (лютий). Виховні заходи пісенний фестиваль «Таланти – 2020» та районний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») скасовано з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19».

Проведено два засідання Координаційної ради РАДОС «Крона» (грудень, березень). Представники органів районного учнівського самоврядування взяли участь  в обласних зборах лідерів самоврядування дітей та учнівської молоді, в роботі Обласної ради дітей Київщини: районний челендж «Книга – це модно!» до Всеукраїнського Дня бібліотек, (вересень), естафета-відеочеледж «Гордимося силою нескорених» до Дня Захисника України, (жовтень), відеочелендж жо Дня Гідності та свободи (інтерв’ю з учасником подій Майдану) (листопад, 2019), обласний  відеочелендж «Нове шкільне харчування: погляд дітей» (грудень, 2019), лідер-тайм «Формуємо лідерський потенціал» у Верховній Раді України (січень, 2020), районний челендж до Дня книги «Подаруй книгу» (лютий, 2020), воркшоп «Основні засади, принципи та етапи виборчого процесу» в Центральній виборчій комісії  (лютий, 2020), онлайн-платформа «Я – лідер. Крок у майбутнє» (травень, 2020), обласний челендж до Дня вишиванки «Вишиванка – код української нації» (травень, 2020), обласний челендж вдячності «Діти Київщини – дякують лікарям» (травень, 2020).

Учні та педагоги закладів загальної середньої освіти району впродовж року були активними учасниками та переможцями близько 10 районних, обласних та Всеукраїнських творчих конкурсів: конкурсів малюнків та плакатів, поетичних та екологічних конкурсів, профорієнтаційних заходів, конкурсів в рамках діяльності учнівського самоврядування.  Так, в обласному (відбірковому) профорієнтаційному змагально-мотиваційному заході «Обери майбутнє» творча група ОЗНЗ «Іванівський НВК», (керівник Гривас М.П.) здобули призове ІІ місце; в обласному конкурсі плакатів «Право очима дитини» Янковська Софія, учениця 7 класу Ставищенського НВК № 2, (керівник Деруга Я.І.) здобула ІІ місце, в обласному етапі Всеукраїнського фестивалю "В об'єктиві натураліста" Альмужна Анна, Дудник Таїсія, учениці 10 класу ОЗО «Красилівський академічний ліцей» (керівник Дудник Т.В.) здобули ІІІ місце, у Всеукраїнському поетичному конкурсі «Білий голуб» 2020  Карабань Галина, учениця 11 класу Ставищенського НВК № 1, (керівник Кулікова Г.І.) здобула ІІІ місце, у ІІ Всеукраїнській олімпіаді для учнів старших класів «Єдина Україна. Історія соборницького поступу» Київського національного університету імені Тараса Шевченка, історичний факультет Осіпова Світлана, учениця 11 класу ОЗНЗ «Іванівський НВК», (керівник Коберник Я.В.) здобула І місце; в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Гуманне ставлення до тварин» Норець Вікторія, учениця 6 класу Гейсиської ЗОШ І-ІІІ ступенів, (керівник Філатова О.В) здобула  ІІІ місце.

Діти та педагоги Ставищенщини не стояли осторонь обласних та Всеукраїнських акцій:  підтримали челендж «Мій ЕкоВчинок» або «Що я зробив для своєї планети», (квітень), обласний челендж вдячності «Діти Київщини – дякують лікарям!», (квітень-травень), обласний челендж «Вишиванка – код української нації», (травень),  Всеукраїнський фоточелендж «Спогади Джура» (#спогади_джура2020, березень-травець), обласний семінар-тренінг «Школа виховників Джур» (жовтень, листопад, 2029), челендж вшанування подвигу українського народу в боротьбі за свободу та увічнення пам’яті загиблих у роки Другої світової війни (травень, 2020), долучилися до арт-проєкту «Таланти твої, Київщино!» (#талантитвоїкиїкщино, травень).

Ефективно функціонує веб-сайт та сторінка  закладу в соціальній мережі  Facebook. Зростає активність педагогічних працівників в оволодінні мультимедійними засобами навчання. 

Поряд з позитивними тенденціями в методичній роботі закладу виявлено і проблеми для подальшого вирішення:

1. готовність педагога до цифрової трансформації освітнього процесу та організації сучасної взаємодії за допомогою ІТ-технологій в умовах дистанційного навчання;

2. удосконалення роботи з обдарованими дітьми, щодо участі в обласному та Всеукраїнському етапах масових заходів з дітьми та учнівською молоддю;

3. налагодження системи проходження курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників-сумісників;

4. розробка педагогами закладу власних науково-методичних та дидактичних матеріалів (методичні рекомендації, програми, посібники тощо) та участі їх у фахових конкурсах.

 

Категорія: Аналіз діяльності | Додав: leonivna8 (23.12.2020)
Переглядів: 169 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024