Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 17:18

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Чим приваблює школярів Центр дитячої та юнацької творчості ?
Всього відповідей: 399
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Аналіз діяльності

Аналіз методичної роботи

На виконання Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Розпорядження Кабінету міністрів України «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Програми розвитку системи освіти Київської області, Програми розвитку системи освіти Ставищенського району, наказу відділу освіти Ставишенської РДА від 21.06.2019 року № 186 «Про підсумки науково-методичної роботи з педагогічними працівниками закладів освіти Ставищенського району в 2018/2019 навчальному році», згідно з Положенням про методичний кабінет Ставищенського РЦДЮТ науково-методична робота спрямована на вдосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, створення умов для навчання й саморозвитку особистості впродовж усієї професійної діяльності, модернізацію змісту діяльності в умовах реформування системи освіти.

В 2018/2019 навчальному році робота методичної служби Ставищенського РЦДЮТ спрямувалась на реалізацію основної проблеми навчально-виховної діяльності: «Формування ключових компетентностей вихованців засобами позашкільної освіти» та вирішення науково-методичних завдань:

  • підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників на основі сервісного підходу до організації науково-методичної роботи в контексті Нової української школи;
  • підготовка педагогічних працівників до впровадження освітніх реформ на засадах педагогіки партнерства, оновлення змісту й технологій навчання;
  • удосконалення організаційно-методичних механізмів підтримки творчо працюючих педагогів та підготовка їх до участі у фахових конкурсах;
  • створення організаційно-педагогічних умов для розвитку інноваційного освітнього простору, сприяння участі педагогічних працівників у дослідно-експериментальній роботі;
  • організація ефективної роботи з обдарованими дітьми на засадах компетентнісного підходу та педагогіки партнерства щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних і Всеукраїнських масових заходів.

Сформована структура методичної роботи базувалася на діагностично-прогностичній основі з урахуванням рівня професійної компетентності педагогів та їх потреб. Протягом року в рамках науково-методичної проблеми працювали: методична рада, педагогічна рада, методичне об’єднання керівників гуртків, педагогічна студія «Діалог» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО району.

Крім колективних форм широко використовувались індивідуальні форми методичної роботи: наставництво, курсова підготовка, самоосвіта, індивідуальні консультації, участь в районних, обласних науково-методичних заходах, участь в фахових конкурсах, створення портфоліо педагогів, огляд фахової літератури, створення методичної продукції та ін. Пріоритетною залишалася адресна консультативна допомога.

Важливу роль у забезпеченні дієвості методичних заходів належить засіданням методичної ради, на яких у плановому порядку розглядалися питання надання практичної допомоги педагогам закладу в інноваційній діяльності, підготовці методичних матеріалів, поширення передового педагогічного досвіду.

У минулому навчальному році методичною радою Ставищенського РЦДЮТ розглянуто і схвалено методичні матеріали педагогічних працівників закладу:

- навчальна програма гуртка «Шахи» (початковий, основний рівень навчання) – укладач Старчеус С.В.

Належна увага в 2018/2019 навчальному році приділялась роботі педагогічної ради, на засіданнях якої розглядалися актуальні питання розвитку позашкільної освіти в рамках Концепції «Нова українська школа», організації навчально-виховного процесу гуртків. Педагогічна рада в закладі це постійно діючий діалог за круглим столом із навчально-виховних завдань гуртків, дискусійне середовище для обміну думок і вироблення окремих позицій і рекомендацій для реформування позашкільної освіти в сучасних умовах. Для активізації роботи засідання педагогічної ради проводилися в нестандартних формах, найбільш доцільних відповідно до специфіки конкретної навчально-методичної теми та умов роботи закладу, запитів, інтересів та рівня професійної компетентності педагогічного колективу.

Згідно з річним планом роботи в рамках діяльності методичного кабінету протягом року функціонувало методичне об’єднання керівників гуртків (керівник: методист з позашкільної освіти І. Головатюк) з метою поліпшення науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки керівників гуртків. Під час роботи методичного об'єднання керівників гуртків практикувалися переважно активні форми роботи, спрямовані на формування якісно нового педагога-позашкільника, здатного сформувати у вихованців базові компетенції, успішного і компетентного, готового до інноваційних змін, які знайшли обгрунтування в Концепції Нової української школи. Слід відзначити, що переважна більшість засідань методичного об’єднання мали практичний характер з використанням активних та інтерактивних технологій: методичні діалоги, практичні заняття, презентації, моделювання педагогічних ситуацій та навчальних занять. Робота з молодими педагогами в 2018/2019 навчальному році була спрямована на створення умов для їх професійного зростання. Новопризначеним педагогам надано консультативну та адресну методичну допомогу щодо календарно-тематичного планування програмового матеріалу, особливостей методики проведення навчального заняття, ведення журналу планування та обліку роботи гуртка тощо.

Пріоритетними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти залишаються курси підвищення фахової кваліфікації, навчання в обласних школах передового педагогічного досвіду, заняття в обласних педагогічних студіях. У рамках атестації протягом 2018/2019 навчального року підвищували кваліфікацію 7 педагогів закладу, які пройшли навчання в КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», на базі Центру позашкільної освіти та професійного самовизначення «Соняшник» Білоцерківської міської ради та дитячого естетико-натуралістичного центру «Камелія» Боварської міської ради.

Атестація педагогічних працівників проводиться згідно з чинними нормативно-правовими документами. Методичним кабінетом здійснюється організаційно-методичний супровід атестації педагогів розроблено методичні рекомендації, забезпечено роботу консультаційного пункту, проведено інструктивно-методичні наради, здійснено оцінку діяльності педагогічних працівників, які атестуються.

Відповідно до змісту науково-методичної роботи з педагогічними кадрами методичний кабінет здійснював розвиток їх професійної компетентності шляхом залучення до участі в обласних та Всеукраїнських науково-методичних заходах, що проводилися РМК відділу освіти Ставищенської РДА, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». В 2018/2019 навчальному році керівник гуртка Заболотня Л.П. виборола перемогу в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти.

Здійснюється комплекс заходів, спрямованих на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, а також створення умов для їхнього творчого самозростання. Близько 500 вихованців Центру взяли участь в 30 обласних масових заходах з дітьми та учнівською молоддю по 6 напрямах позашкільної освіти: науково-технічному, художньо-естетичному, еколого-натуралістичному, туристсько-краєзнавчому, військово-патріотичному, гуманітарному. Аналіз кількісних та якісних показників щодо участі вихованців в обласних та Всеукраїнських масових заходах дозволяє простежити як позитивні зміни, так і виявити проблеми, що потребують вирішення.

Виховна робота у Ставищенському районному центрі дитячої та юнацької творчості (культорганізатори Дишлюк Л.В., Даниленко Ю.С.) здійснюється за програмою «Моє завтра починається сьогодні» і реалізується за напрямами: туристсько-краєзнавчим «Стежками рідного краю»; національно-патріотичним «Ми – українці!»; профорієнтаційним «Крокуємо у майбутнє»; морально-етичним «Перлини духовності»; інтелектуальним «Хочу все знати!»; превентивним «Твоє життя – твій вибір»; родинно-сімейним «Домашнє вогнище родинне – оселя наша і сім’я»; екологічним «Земля квітучої краси»; художньо-естетичним «Світ моїх захоплень»; оздоровчим «В здоровому тілі – здоровий дух». В рамках програми протягом року для вихованців ЦДЮТ було проведено 43 заходи. Традиційними стали ігрові марафони, масові заходи: «Посвята в гуртківці», до Дня гідності та свободи, «Повір у себе» (до Дня людей з обмеженими можливостями), новорічні свята, командні чемпіонати з інтелектуальних ігор, акція до Всесвітнього дня Доброти, свято Масляної, свято Весни, районне свято « Майбутнє твориться сьогодні», флешмоб «Парад парасольк».

  • робота (методист з виховної роботи І. Номерчук) в усіх закладах загальної середньої освіти району організовується згідно Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, виховних програм закладів освіти, класних колективів та програм і проектів роботи з батьківською громадськістю.

Упродовж нинішнього навчального року проведено 2 засідання педагогічної студії «Діалог» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти району.

  • нинішньому навчальному році у рамках діяльності Районної асоціації дитячих організацій Ставищенщини «Крона» по чотирьох напрямках (“Почни з себе”, “Світ захоплень”, “Почни з себе”, “Ерудит”, “Світ захоплень”, “Краєзнавець”) було проведено 5 виховних заходів.

Проведено два засідання Координаційної ради РАДОС «Крона».

Представники органів районного учнівського самоврядування взяли участь в обласних зборах лідерів самоврядування дітей та учнівської молоді, в роботі Обласної ради дітей Київщини.

Учні та педагоги закладів загальної середньої освіти району впродовж року були активними учасниками та переможцями близько 10 районних, обласних та Всеукраїнських творчих конкурсів: конкурсів малюнків та плакатів, поетичних та екологічних конкурсів, профорієнтаційних заходів, конкурсів в рамках діяльності учнівського самоврядування. Так, в обласному етапі Всеукраїнського фестивалю "В об'єктиві натураліста" отримали перемогу (І місце) творча група ОЗЗСО "Іванівський НВК" (керівник Крук Т.А.), та (ІІІ місце) творча група Розкішнянського НВК (керівник Руднєва О.В.), в обласному етапі ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» (ІІІ місце) учениця Розкішнянського НВК Левченко Лєна (керівник Цимбал М.П.)

Діти та педагоги Ставищенщини не стояли осторонь обласних та Всеукраїнських акцій: підтримали Всеукраїнську громадську соціально-екологічну акцію з прибирання зелених зон та благоустрою територій «Зробимо Україну чистою», ХІV Всеукраїнську благодійну акцію Всеукраїнського благодійного фонду «Серце до серця», що пройшла під гаслом: «Дитяче серденько, живи!», зібравши суму 19409 гривень, з яких 12000 гривень було передано Сініцину Вані, який бореться з раком крові.

Ефективно функціонує веб-сайт закладу, забезпечено зв'язок із сайтами усіх навчальних закладів району та області. Зростає активність педагогічних працівників в оволодінні мультимедійними засобами навчання.

Поряд з позитивними тенденціями в методичній роботі закладу виявлено і проблеми для подальшого вирішення:

1. удосконалення системи методичної роботи в рамках реалізації Концепції Нової української школи;

2. удосконалення роботи з обдарованими дітьми, щодо участі в обласному та Всеукраїнському етапах масових заходів з дітьми та учнівською молоддю;

3. налагодження системи проходження курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників-сумісників;

4. розробка педагогами закладу власних науково-методичних та дидактичних матеріалів (методичні рекомендації, програми, посібники тощо) та участі їх у фахових конкурсах.

 

 

Категорія: Аналіз діяльності | Додав: leonivna8 (03.02.2020)
Переглядів: 257 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024