Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 24.04.2024, 15:52

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Скарбничка керівника гуртка

Професійна орієнтація учнівської молоді у ПНЗ

Професійна орієнтація учнівської молоді у ПНЗ:

завдання, функції та основні складові

Нормативно-правова база професійної орієнтації:

  • Закони України “Про освіту”, “Про позашкільну освіту”;
  • Концепція позашкільної освіти та виховання;
  • Концепція державної системи професійної орієнтації населення;
  • Концепція профільного навчання в старшій школі;
  • Положення про організацію професійної орієнтації населення;
  • Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається.

Основні завдання профорієнтації:

  • ознайомлення учнів і вихованців з професіями та правилами вибору професії, що рекомендовані МОН України;
  • виховання у дітей та учнівської молоді стійкого спрямування на самопізнання і власну актив­ність як основу професійного самовизначення;
  • формування вміння співставляти свої здібності з вимогами, необ­хідними для набуття конкретної професії, складати на цій основі технологію оволодіння професією;
  • забезпечення розвитку професійно важливих якостей особис­тості

Основні функції профорієнтації:

  • соціально-економічна – підготовка конкуренто­спроможного працівника, здатного професійно самовдосконалюватися та вести активний пошук виду трудової діяльності або змінювати професію;
  • медико-фізіологічна – реалізація вимог до здоров'я і фізіологічних якостей, необхідних для виконання професійної діяльності, ко­рекція професійних планів з урахуванням стану здоров'я та фізичних можливостей;
  • психолого-педагогічна – виявлення і формування інтересів, нахилів, здібностей особистості, засвоєння системи знань, що дозволяють вибрати і здійснити професійну діяльність, визначення шляхів і способів ефек­тивного управління професійним самовизначенням
1. Професійна інформація - система заходів щодо накопичення і розпо­всюдження відомостей про зміст і перспективи сучасних професій та вимо­ги, що висуваються до особи, яка бажає їх набути; форми й умови оволо­діння різними спеціальностями; можливості професійно-кваліфікаційного зростання; стан та потреби ринку праці, формування професійної мотивації особи 2. Професійна консультація - науково організована система взаємодії психолога-консультанта та особи, що потребує допомоги у виборі професії чи виду діяльності, на основі вивчення індивідуальних психологічних характеристик, особливостей життєвої ситуації, професійних інтересів, нахилів, стану здоров'я та з урахуванням потреб ринку праці

Професійна орієнтація - комплексна науково обґрунтована система форм, методів та засобів впливу на особистість з метою оптимізації її професійного самовизначення на основі врахування особистісних характеристик кожного індивідуума та потреб ринку праці,

спрямована на досягнення збалансованості між професійними інтересами і можливостями людини та потребами суспільства в конкретних видах професійної діяльності
3. Професійний добір - система професійно-діагностичного обстеження особи, спрямована на визначення конкретних професій, що будуть найбільш придатні для оволодіння та прийнятні для ефективної трудової діяльності 4. Професійний відбір - система професійно-діагностичного обстеження особи, спрямована на визначення ступеня її придатності до окремих видів професійної діяльності відповідно до нормативних вимог
5. Професійна адаптація - комплексна система заходів, покликана сприяти процесу пристосування особистості до психологічних, організаційних та технологічних особливостей професійної діяльності, успішному професійному становленню тощо

 

Категорія: Скарбничка керівника гуртка | Додав: leonivna8 (06.09.2014)
Переглядів: 612 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024