Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 26.02.2020, 11:30

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [8]
1
Структура методичної роботи [3]
2
Програма розвитку [1]
3
Нормативно-правова база [16]
Інноваційна діяльність [4]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [24]
План роботи [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 402
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Національно-патріотичне виховання

Єдині вимоги до алгоритму письмового оформлення конспекту навчального заняття

Єдині вимоги до алгоритму письмового оформлення

конспекту навчального заняття (уроку, сценарію, програми, проекту, опису моделі виховної роботи, виховної справи, заходу тощо) з питань національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в закладах освіти

Розроблено за рекомендаціями

КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»

   Відповідно до рекомендацій семінару-практикуму для директорів загальноосвітніх навчальних закладів району від 24 грудня 2015 року, рекомендацій районних методичних об'єднань педагогічних працівників від 05 січня 2016 року щодо розроблення, вивчення й узагальнення матеріалів педагогічного досвіду з питань національно-патріотичного (громадянського) виховання дітей та учнівської молоді зазначаємо, що методичні розробки  необхідно подавати на електронних (можна й паперових) носіях з метою їх узагальнення й розміщення в рубриці «Національно-патріотичне виховання» на сайті районного методичного кабінету.

   На допомогу авторам, укладачам, розробникам подаємо вимоги до письмового оформлення сценарію виховної справи, програми, конспектів занять у навчальному закладі тощо:

  1. Єдині вимоги до алгоритму письмового оформлення конспекту навчального заняття (сценарію свята)у дошкільному навчальному закладі
  2. Вимоги до алгоритму письмового оформлення конспекту навчального заняття (уроку)
  3. Вимоги до письмового оформлення сценарію виховної справи
  4. Вимоги до письмового оформлення програми виховної роботи

Єдині вимоги до алгоритму письмового оформлення

конспекту навчального заняття (сценарію свята)

у дошкільному навчальному закладі

    Текст конспекту заняття, ігрової чи трудової діяльності, сценарію свята чи розваги має бути викладений без помилок. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору: шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5, поля (верхнє, нижнє – 2 см, ліве – 3 см, праве – 1,5 см).

  Текст конспекту чи сценарію має бути викладений за таким алгоритмом:

  1. Вказати розділ програми, за якою складений конспект, вік дітей, тему заняття. Наприклад:

Пізнавальний розвиток (6-й рік життя).

Тема:  Мандрівка у Всесвіт

2. Прізвище, ім’я, по батькові автора заняття чи іншого виду діяльності,  посада, місце роботи (повністю).

  1. Вказати, за якою програмою працює педагог. Наприклад:

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». – Тернопіль: Мандрівець, 2012. -104с.

  1. Вказати мету проведення  заняття чи іншого виду діяльності.
  2. Вказати матеріал чи обладнання (технічні засоби, прилади тощо).
  3. Хід заняття викладається детально (вказати всі складові заняття).
  4. Використана література.
  5. Перелік літератури подають згідно з вимогами.

Наприклад:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти // Дошкільне виховання. – 2012. – №7. –  С.4-19.
  2.   Програма розвит­ку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» /керівник проекту: Жебровський Б.М. – Тернопіль : Мандрівець, 2012. – 96 с.

Вимоги до алгоритму письмового оформлення

конспекту  навчального заняття (уроку)

Текст конспекту заняття чи уроку має бути викладений без помилок, поданий в одному примірнику на електронному (паперовому) носіях. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору: шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5, поля (верхнє, нижнє – 2 см, ліве – 3 см, праве – 1,5 см).

  Алгоритм, за яким потрібно викласти  текст конспекту навчального заняття:

  1. Вказати навчальний предмет, клас, назву розділу, тему уроку чи заняття, тип уроку (заняття). Наприклад:

Навчальний предмет. Українська література. 8 клас

 Розділ. Усна народна творчість

Тема. Поетика народних дум

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

  1. Прізвище, ім’я, по батькові автора заняття чи уроку, посада, місце роботи (повністю).
  2. Зазначити, за якою програмою працює вчитель.  Наприклад:

Програма з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, К.: Перун, 2005. – 208 с.

  1. Чітко  й  логічно сформулювати мету уроку.  Наприклад:

Мета: узагальнити знання учнів про українські народні думи, розкрити багатство художніх засобів, з’ясувати особливості поетики дум; формувати аналітичні здібності; виховувати патріотичні почуття.

  1. Зафіксувати (за потребою та в залежності від типу уроку) обладнання, наочність: технічні (мультимедійні) засоби, ілюстрації, репродукції картин, портрети, роздатковий матеріал тощо; дібрати епіграф уроку (за бажанням автора-розробника).
  2. Чітко структурувати хід заняття (зміст чи перебіг уроку), зазначити й детально розписати всі його етапи: актуалізація опорних знань учнів; повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів;вивчення нового матеріалу та ін., продумати й записати в логічній послідовності запитання для роботи над текстом після опрацювання теоретичного матеріалу  чи  для підбиття підсумків уроку тощо.
  3. Найважливіші ідеї навчального змісту, терміни, поняття, закони доцільно підкреслити, щоб виділити їх на загальному фоні сторінки.
  4. У конспекті бажано вказати місце і зміст самостійної  діяльності учнів. 
  5. Подати список використаної літератури, оформлений згідно із сучасними вимогами. Наприклад:
  • Клочек Г.Д. Текст «під мікроскопом»: фрагмент новели Василя Стефаника «Катруся» / Г.Д. Клочек // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2004. – № 1. – С.123-136.
  • Передрій Г., Карпенко Т. У світі звуків і слів: Цікаві завдання з фонетики, лексикології і словотвору / Г. Передрій, Т. Карпенко. – К.: Богдана, 1998. – 399 с.

Вимоги до письмового оформлення сценарію виховної справи

   Текст сценарію має бути викладений без помилок. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору:  шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5, поля (верхнє, нижнє – 2 см, ліве – 3 см, праве – 1,5 см).

   Текст, у якому йде мова про дії ведучих та учасників заходу, подається посередині рядка й виділяється курсивом (наприклад: Звучить лірична мелодія), крапка не ставиться. Зліва жирним шрифтом вказують дійових осіб (наприклад: Ведуча:), справа – текст їхніх слів. Текст сценарію має бути викладений за таким алгоритмом:

  1. Вказати форму проведення виховної справи та її тему (наприклад: Новорічне свято „Найдорожчий скарб”).
  2. Вказати адресність, тобто – для дітей якої вікової категорії  призначена справа (наприклад: Для учнів 5-6 класів; Для молодших школярів; Для старшокласників).
  3. Прізвище, ім’я, по батькові автора чи укладача (див. п. 10), посаду, місце роботи (повністю).
  4. Вказати мету проведення: навчальну чи пізнавальну, розвиваючу, виховну (наприклад: познайомити молодших підлітків з напрямами живопису, сприяти їхній пізнавальній активності, розвитку уваги, спостережливості, пам’яті, творчих здібностей, формуванню основ естетичної культури).
  5. Вказати наочне оформлення, його зміст, кількість (наприклад: плакат „Книга – джерело знань” (3 шт.), журнал „Барвінок” (3 примірники), портрети художників: вказати прізвища й ініціали, надувні кульки (15 штук), букети квітів, вишиті рушники тощо).
  6. Музичне оформлення передбачає перелік музичних творів та зазначення їх авторів (наприклад: „Вальс квітів” П.І.Чайковського, „Пісня про рушник”: музика Г.Майбороди, слова А.Малишка).
  7. Обладнання включає всі технічні та інші засоби, необхідні для проведення виховної справи (магнітофон, акустична система, мікрофон, телевізор, проектор, декорації, стелаж для виставки, мольберти, трибуна, музичні інструменти, вази для квітів тощо).
  8. Окремо вказують різного роду реквізит та аксесуари для про­ведення ігор і конкурсів: склянки, ложки, мотузки, маски, пов’язки для очей, дрібні предмети, таці, нитки, клаптики тканини тощо; спортивний інвентар: м’ячі, кеглі, обручі, гімнастичні палки та ін.
  9. Сценарій ходу виховної справи (свята, ігрової програми, турніру, усного журналу, години спілкування тощо) викладається детально в такій послідовності: вступ (визначається актуальність теми, мотиву­ється діяльність), основна частина (її зміст спрямований на реалізацію визначених педагогічних завдань, передбачає залучення учнів до різних видів діяльності), заключна частина (підведення підсумків, допомагає з’ясувати рівень розуміння й усвідомлення основних ідей справи). У ході сценарію слід  виділити всі види роботи (розповідь, інтерв’ю, демонстрація, перегляд фрагментів фільму, гра, бесіда, прослуховування музичних творів) й детально їх описати. Якщо виконується пісня, вірш чи прозовий твір – слід подати їх повний текст. Якщо проводиться гра, потрібно вказати завдання її учасникам, правила та умови проведення. Якщо письмове оформлення є деталь­ним, то на початку викладу посередині робиться запис: „Хід свята (ігрової програми тощо)”, якщо подається розгорнутий план про­ведення виховної справи (наприклад, не можна наперед перед­бачити, які потрібно буде вводити коментарі в ході інтелектуальної гри, екскурсії чи вікторини), то слід записати: „План проведення інте­лек­туальної гри”.

   Подаючи досвід виховної роботи, слід подавати розгорнуті сценарії всіх виховних справ.

  1. Якщо сценарій є авторською, оригінальною розробкою (у ній немає чужих текстів), то вказують: „Автор сценарію: прізвище, ім’я, по батькові” і списку літератури не подають. Якщо сценарій має компілятивний (з різних готових матеріалів компо­ну­вався необхідний) або комбінований (є доробки автора та вико­риста­ний матеріал інших авторів) характер, слід писати „Сценарій під­готував (підготувала): прізвище, ім’я, по батькові”. Якщо над сце­на­рієм працювала творча група, то слід назвати прізвища, імена та по батькові всіх авторів. За умови використання компілятивного та ком­бі­нованого методів роботи над сценарієм після викладу його змісту обов’язково потрібно подати перелік використаної літератури, щоб уникнути плагіату. Описуючи перелік використаної літератури, необхідно вказати сторінки, матеріал з яких є складовою сценарію. Наприклад:  Батицький М.В. Музична мозаїка: музично-дидактичні ігри. – К.: Музична Україна, 1990. – С. 45.
  2. Перелік літератури подають згідно з вимогами. Наприклад:
    • Батицький М.В. Музична мозаїка: музично-дидактичні ігри. – К.: Музична Україна, 1990. – 80 с.
    • Петренко Я. Зрілість вже прийшла до нас: сценарій свята повноліття // Шкільний світ. – Вересень 2003. – №34. – С.10.

  Примітка: зразки сценаріїв виховних справ див.у навчально-методичних посібниках «Зростаємо в любові» – частини І та ІІ (автори:   Яременко Н.В., Боярчук О.І., Устич Ю.П., Микитюк Л.В.), рекомендовані МОН України як навчально-методичні посібники для організаторів та слухачів післядипломної педагогічної освіти, листи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 21.08.2008 № 1.4/18-Г-2017 (частина І) та від 09.04.09 №1/11-2309  (частина ІІ).

Вимоги до письмового оформлення програми виховної роботи

  Програма виховної роботи є результатом проектно-цільової діяльності педагога (класного керівника, вихователя, педагога-організатора), яка включає такі компоненти: діагностування, визначення й обґрунтування педагогічних завдань, моделювання й прогнозування, проектування: планування й організація різних видів діяльності з метою залучення до них учнів, моніторинг динаміки рівня життєвої активності вихованців, корекція (самокорекція) та регуляція (саморегуляція) відхилень у їхньому розвитку, аналіз та прогнозування виховних ситуацій.

   Програма виховання розробляється на весь період виховної роботи з учнями з урахуванням їхніх вікових, індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей (для роботи з учнями 1-4 класів, 5-12 класів або 5-9 та 10-12 класів).

   Текст програми має бути викладений без помилок. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору:  шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5, поля (верхнє, нижнє – 2 см, ліве – 3 см, праве – 1,5 см).

Структурні  елементи програми

  • назва, у якій має бути закладена основна ідея програми;
  • для учнів якої школи (І, ІІ, ІІІ ступеня) чи яких класів вона призначена;
  • прізвище, ім’я, по батькові автора, посада, місце роботи (повна інформація);
  • пояснювальна записка, в якій обґрунтовується вибір назви програми, її провідна ідея, актуальність, чітко визначаються: мета, завдання, принципи та концептуальні підходи до організації виховної роботи з учнями, методи і прийоми, форми та засоби, які використовуватимуться в роботі з дітьми, види діяльності, до яких вони залучатимуться, очікувані (прогнозовані) результати;
  • розділи програми, кожен з яких має свою назву, та комплекс виховних справ у кожному;
  • форми проведення, теми та зміст (структура та логіка розгляду чи обговорення спланованого матеріалу) кожної виховної справи (зміст має бути відображений у назві творчо сформульованої теми);
  • основні дефініції (ключові поняття та терміни тощо);
  • використана та рекомендована література (для педагога, вихованців та їхніх батьків).

  Зміст програми виховної роботи структурується  відповідно до її назви та ідеї.

  У процесі розроблення програми, як епіграфи до розділів, можна використати вислови видатних людей, афоризми, усну народну творчість (прислів’я та приказки народів світу тощо).

  Примітка: зразки програм виховної роботи див.у навчально-методичних посібниках «Зростаємо в любові» – частини І та ІІ (автори:   Яременко Н.В., Боярчук О.І., Устич Ю.П., Микитюк Л.В.), рекомендовані МОН України як навчально-методичні посібники для організаторів та слухачів післядипломної педагогічної освіти, листи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 21.08.2008 № 1.4/18-Г-2017 (частина І) та від 09.04.09 №1/11-2309  (частина ІІ).

Категорія: Національно-патріотичне виховання | Додав: leonivna8 (18.01.2016)
Переглядів: 617 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Хмаринка тегів
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський ЦДЮТ © 2020