Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 24.04.2024, 13:49

Меню сайту
Категорії розділу
Структура діяльності [4]
Методичне забезпечення [2]
Робота з дітьми [5]
Робота з педагогами [5]
Робота з батьками [6]
Це цікаво знати [4]
Пізнай себе [2]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Чим приваблює школярів Центр дитячої та юнацької творчості ?
Всього відповідей: 400
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Психолог і Я » Робота з педагогами

Правила спілкування з дітьми

Правила спілкування з дітьми

Гіперактивна дитина

Пропоную декілька простих, але ефективних правил:

  • Не забороняйте дитині стояти під час заняття, якщо їй це потрібно.
  • Давайте їй можливість  рухатись під час заняття, впроваджуйте фізкультхвилинки.
  • Ніколи не наказуйте, не примушуйте. Достатньо буде попросити, можливо, декілька разів.
  • Назавжди відмовтеся від читання нотацій. Така дитина буде тільки нервувати, але ніяких висновків при такому підході для себе не зробить. Краще поставити запитання про можливі наслідки такої поведінки або самому розказати дитині схожу історію, при цьому ніяк не звинувачуючи її у тому, що трапилось.
  • Під час заняття зведіть до мінімуму усі відволікаючі фактори. Для цього, перш за все, виберіть для неї оптимальне місце – у центрі.
  • Дозувати дитині виконання великого завдання, розбивати його на окремі частини. Контролювати етапи виконання роботи.
  • Така дитина набагато краще впорається із більш важкими, але цікавими, динамічними завданнями, ніж з довгими і нудними. Тому, готуючись до заняття, керівник гуртка може розробити для таких дітей індивідуальні завдання або зробити саме заняття більш динамічним.
  • Не доручайте гуртківцю багато справ водночасно. Звісно, такі діти полюбляють нести велику відповідальність, і навіть якщо це в них добре виходить,  це  підриває їх і без того нестабільний емоційний стан. Зупиніться на чомусь одному, своєчасно змінюючи види діяльності.
  • Корисним буде давати такій дитині робити одну справу, але на певний час, щоб вона могла її виконати.
  • У разі агресивної поведінки, або після конфлікту, якщо дитина зовсім не намагається разом з вами аналізувати ситуацію та знаходити вихід, дайте їй можливість побути насамоті, подумати самостійно. Вона обов’язково виявить свою провину та зробить необхідні висновки. Якщо дитина категорично відмовляється просити вибачення,  запропонуйте їй замість цього зробити щось приємне та несподіване на знак примирення.
  • Намагайтеся ніколи не казати дитині різке «Ні».
    Завжди знаходьте час, щоб вислухати таку дитину, та спробуйте не критикувати її розповідь.
  • По можливості ігноруйте агресивні вчинки дитини.  Та заохочуйте до хорошої поведінки.
  • Давайте можливість таким учням покричати на перерві, таким чином діти знімають  гнів.
  • Під час заняття намагайтеся якомога більше контролювати свою власну поведінку, свої емоції.
  • Якщо гуртківець порушує дисципліну, замість зауваження знайдіть для нього запитання  або доручіть щось зачитати вголос, жартуйте, змініть вид діяльності.

Агресивна дитина
Здається, все добре зрозуміло, але як цього досягти вчителю? Пропоную вам принципи спілкування з агресивними дітьми:

  • Пам’ятайте, що заборони, підвищення голосу – неефективні способи у виправленні агресивності.
  • Дайте можливість таким дітям своєчасно зняти напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, вправ на зняття емоційної напруги.
  • Слідкуйте за своєю поведінкою, контролюйте свій  гнів, не надаючи йому форми погроз та звинувачень.
  • Важливо, щоб дитина зрозуміла, що вона потрібна на занятті, що її цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про її інтереси та здібності, перевести активність у корисне русло.
  • Таким дітям слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.
  • Один із корисних способів змінити поведінку дитини – це «піймати» її на хорошому вчинку.   Кожен раз, коли дитина стримує себе і не починає бійки, просто скажіть, що вона стала сильнішою. Вона реагує на похвалу, користуйтеся цим для того, щоб зробити добре відношення звичкою.
  • Допоможуть  години спілкування, де  піде мова про почуття, емоції та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких занять було менше монологів, але ні в якому разі не акцентуйте увагу групи на проблемних дітях.

Тривожна дитина
Тривожну дитину необхідно постійно підбадьорювати, демонструвати впевненість у перемозі та можливості успіхів:

  • Намагатися виховувати правильне відношення щодо результатів своєї діяльності. Вміння правильно оцінити себе.
  • Спокійно та правильно ставитися до успіхів та до невдач. Не соромитися та не лякатися помилок, використовувати їх для розвитку.
  • Формувати правильне ставлення до діяльності та вчинків інших людей.
  • Розвивати адекватне ставлення до оцінок, думок інших людей.  Широко використовувати музику, ігрові прийоми, рольові ігри.

З найкращими побажаннями психолог

Світлана Анатоліївна Колісник

 

 

Категорія: Робота з педагогами | Додав: leonivna8 (30.01.2014)
Переглядів: 1166 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024