Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 16:45

Меню сайту
Категорії розділу
Структура діяльності [4]
Методичне забезпечення [2]
Робота з дітьми [5]
Робота з педагогами [5]
Робота з батьками [6]
Це цікаво знати [4]
Пізнай себе [2]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Чим приваблює школярів Центр дитячої та юнацької творчості ?
Всього відповідей: 400
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Психолог і Я » Методичне забезпечення

Програма клубу "Імідж"

Програма психолого-педагогічного

клубу старшокласників «Імідж»

Схвалено науково-методичною радою КОІПОПК

(протокол №3 від 26.04.2007 року)

Переможець Всеукраїнського конкурсу

серед педагогів позашкільних навчальних закладів України

на кращі освітні проекти

 з проблем духовного виховання підростаючого покоління (2007 рік)


Анотація

Одним із завдань позашкільної освіти є задоволення потреб вихованців як у професійному самоствердженні, так і у самопізнанні, ефективному спілкуванні та творчій самореалізації. Цим зумовлена значимість пропонованої програми клубу старшокласників "Імідж”, що забезпечує реалізацію ідеї особистісно - орієнтованої педагогіки та педагогіки життєтворчості, а зокрема чотирьох найважливіших принципи освіти ХХІ століття:

·  навчити вихованців вчитися

·  навчити працювати

·  навчити жити

·  навчити жити разом.

Ці принципи виконують замовлення особистості – знати власне "Я”, визначитись у системі цінностей, визначити своє життєве кредо.

Програма психолого-педагогічного клубу старшокласників "Імідж” складається із 6 модулів та розгорнутими заняттями з елементами тренігу.

Клубна форма роботи є однією з ефективних форм роботи з підлітками, адже підлітковий період характеризується особливістю дозрівання особистості підлітка в якому яскраво виражена потреба у пізнанні себе.

Зміст та форми роботи автора в програмі клубу старшокласників "Імідж” забезпечує підліткам  реалізацію  умінь та навичок спілкування за межами школи й сім’ї, сприяє формуванню необхідних рис, якостей та цінностей соціально - активної особистості.

Проведення занять з елементами тренінгу, використання тестових методик, інтерактивних методів навчання, забезпечення  комфортних умов для вихованців відповідає вимогам особистісно орієнтованого навчання.

Запропонована програма допоможе  педагогам  організувати змістовне дозвілля старшокласників будь-якого навчального закладу.


 ПОЯСНЮВАЛЬНА  ЗАПИСКА

В умовах сучасності особливої актуальності та практичного значення набуває реалізація ідей особистісно орієнтованої педагогіки, в якому утверджуються чотири найважливіших принципи освіти ХХІ століття:

·  Навчити вчитися

·  Навчити працювати

·  Навчити жити

·  Навчити жити разом

Ці принципи виконують замовлення особистості – знати власне "Я”, визначитися у системі цінностей, визначити своє життєве кредо.

Особливо актуальними ці питання стають у підлітковому віці. 

Підлітковий вік – це найкритичніший вік у житті людини. Це період переходу від дитинства до дорослості, який вирізняється специфічним розвитком фізичних, розумових, моральних і соціальних сторін особистості. У цей період відбувається становлення нових зразків і цінностей, формування нових взаємин із дорослими та друзями. Це період дозрівання особистості. У підлітка виникає потреба пізнати себе, визначити своє місце у суспільстві.

Діти цього віку, як ніколи, потребують особливого часу, який можна присвятити спілкуванню та навчанню спілкуватися.

Враховуючи вікові особливості старшокласників та їх вимоги, виникла ідея створення психолого педагогічного клубу "Імідж” .

Клуб покликаний сприяти саморозвитку особистості, створенню атмосфери психологічного комфорту для соціального і духовного дозрівання підлітків.

Членами клубу є  діти різновікової категорії. Групи формуються за віком: молодша група 9 – 12 років  (початковий рівень, один рік навчання), старша – 13 – 16 років (основний рівень, один рік навчання) та вищий рівень  проходження практики в статусі організатора творчих груп, один рік навчання). Оптимальний термін перебування у клубі  - 3 роки   (початковий, основний  та вищий рівень навчання).

Тижневе навантаженням кожного рівня навчання, 4 годин на тиждень. Загальна кількість годин – 144.

В перший рік навчання (початковий рівень)  члени клубу навчаються пізнавати себе, свій внутрішній світ через світ казки, історії, ігри, вправи та етюдів.

На другому році (основний рівень) знайомляться з різними формами спілкування, з типологією професій, пізнають себе та друзів, беруть участь у тренінгах, працюють у творчих групах, виконують творчі завдання.

Третій рік (вищий рівень) юнаки та дівчата отримують статус організаторів творчих груп, самостійно чи з допомогою керівника проводять дискусії, різні тематичні вправи,  беруть активну участь у проведенні заняття з елементами тренінгу для молодших членів клубу та гуртківців ЦДЮТ .

Клуб діє згідно Статуту, має емблему та гасло.

Головна мета клубу – створення необхідних умов для розвитку індивідуальності старшокласника, усвідомлення ними свого образу "Я” та задоволення соціальних, духовних і культурних інтересів у вільний час.

Клуб покликаний :

· Формувати досвід громадянсько-активної поведінки підлітків – лідерів шляхом залучення їх до  участі в роботі клубу.

· Підвищити рівень інформованості та розширити знання про здоровий спосіб життя.

· Сформувати у підлітка практичні навички відповідальної поведінки щодо свого життя та життя оточуючих.

· Досягти балансу між прагненням до власної свободи і стосунками з близькими людьми.

· Усвідомити значення ефективного спілкування, його основні функції.

· Навчити підлітків приймати адекватні рішення, ефективно взаємодіяти.

· Навчити мислити, досліджувати й аналізувати реальність.

·  Навчити долати свої страхи та стреси.

·  Розвинути у собі сильні сторони  характеру.

· Відкрити для себе мистецтво досягати внутрішньої гармонії та рівноваги.

 Програма клубу " Імідж "початкового та основного рівня складається з  модулів:

Початковий рівень.

· Модуль "Наука про звичайнісінькі дива”

· Модуль "Пізнай себе”

· Модуль "Ефективне спілкування – запорука успіху”

· Модуль "Як стати лідером”

Основний рівень.

· Модуль "Бути особистістю”

· Модуль "Секрети спілкування”

· Модуль "Теорія лідерства”

· Модуль "Твоє життя – твій вибір”

· Модуль "Особистість і професія”

· Модуль "Підготовка до екзаменів”

Зміст програми вищого рівня спрямований на вивчення інтерактивних та активних методів, на вивчення умов підготовки та проведення колективно-творчих справ для уміння їх використання на практиці.

Форма проведення – заняття з елементами  тренінгу, який  створює умови для самореалізації членів клубу.

Тестування та анкетування спонукають їх для самоаналізу, самопізнання та самовдосконалення. Дискусії розкриють секрети спілкування, а творчі завдання розвинуть реальну уяву щодо їхнього майбутнього.

Підвищити рівень поінформованості щодо саморегуляції та самоконтролю, щодо фізичних і психологічних вимог професії до людини та розширити знання про відповідальну поведінку та здоровий спосіб життя допоможуть  міні – лекції.

Секрети ефективної взаємодії в колективі розкриють обговорення та робота в групах. Відстоювати власну позицію допоможуть рольові ігри.

Результатом роботи є участь старших членів клубу у проведенні  занять з елементами тренінгу для молодших членів клубу та гуртківців ЦДЮТ, проведення колективних ігор.

Запропонований зміст програми, структура матеріалу та розподіл годин орієнтовні.  По закінченню навчання учні отримають посвідчення організатора  творчих справ.

Зміст програми

1. Вступне заняття (2)

Знайомство з  новими учнями та програмою діяльності клубу

2.Посвячення учасників у члени клубу (2)

3. Модуль «Наука про звичайнісінькі дива» (20)

3.1. «Я і моя душа»

3.2. «Особливе королівство Внутрішнього Світу»

3.3. «Я і моя пам’ять»

3.4. Психологічний практикум  «Тренування і розвиток пам’яті”»

4. Модуль «Пізнай себе» (52)

4.1. «Я і мій  розум»

4.2. «Я і мої здібності»

4.3. «Я – образ»

4.4. «Я та інші»

4.5. «Справжнє «Я»

4.6. «Я і мої емоції»

4.7. «Я і мій характер»

4.8. «Мій темперамент»

4.9. Психологічний практикум  « Хто «Я»?

5. Модуль «Ефективне спілкування – запорука успіху» (12)

5.1. «Спілкуватися – це здорово»

5.2. «У колективі – через колектив – для колективу (дружба, конфлікт)»

5.3. «Психологічний практикум «Все в моїх руках!»

6.Модуль «Як стати лідером» (12)

6.1. «Лідер та лідерство»

6.2. «Лідер в тобі»

6.3. Психологічний практикум «Нехай це буду я»

7. Творча майстерня (32)

7.1. Розробка сценаріїв проведення святкування досягнень, підбір матеріалів, підготовка конкурсів, обговорення.

8. Підсумкове заняття (12)

8.1. Проведення психологічного ігрового марафону

 

Прогнозований результат та методи його діагностики

Засвоївши програмовий матеріал молодші члени клубу відкриють таємницю свого Внутрішнього Світу.

Вони будуть знати:

·Що вивчає наука психологія.

·Свій характер, темперамент, свої здібності.

·Три образи свого «Я».

·Секрети ефективного спілкування.

·Цінність дружби.

·Як стати успішним лідером.

Будуть уміти:

·Управляти своїми емоціями, почуттями та характером.

·Будувати відповідні стосунки із своїми друзями для ефективної взаємодії в групі.

·Аналізувати свої можливості та вчинки.

Зміст програми                

1. Вступне заняття (2)

Знайомство членів клубу з програмою

2. Посвячення  членів клубу у помічники керівника (2)

3. Модуль «Бути особистістю» (26)

3.1. Поняття особистості в психології

3.2. Самопізнання: характер, темперамент

3.3. Самоаналіз

3.4. Емоційно-ціннісне ставлення до себе

3.5. Особиста цінність

3.6. Самооцінка та рівень домагань

3.7. Самопроекція в майбутнє

3.8.Посвячення в члени клубу

4. Модуль «Секрети спілкування» (24)

4.1. Я та мої друзі

4.2. Спілкуватися – це здорово

4.3. Вчимося розуміти та поважати інших

4.4. Як спілкуватися продуктивно

4.5. У колективі – через колектив – для колективу (дружба, конфлікт)

5. Модуль "Теорії лідерства” (14)

5.1. Лідер та лідерство

5.2. Лідер в тобі

5.3. Участь підлітків у прийнятті рішень

5.4. Нехай це буду я 

6. Модуль «Твоє життя – твій вибір» (16)

6.1. Здоров’я та здоровий спосіб життя

6.2. Визнач свою позицію

6.3. Сучасна жінка – яка вона?

6.4. Краса і врода дівчини

7. Модуль «Особистість і професія. Профконсультування» (12)

7.1. Типологія професій

7.2. Модель вибору професії

7.3. Усвідомлення засобів досягнення

7.4. Профконсультування

8. Модуль «Підготовка до екзаменів» (18)

8.1. Як краще підготуватися до державної підсумкової атестації

8.2. Поведінка під час державної підсумкової атестації

8.3. Способи зняття нервово психічного напруження

8.4. Як побороти наслідки стресу

8.5. Емоції та поведінка

9. Творча майстерня (28)

9.1. Планування колективних ігор, розробка сценаріїв, підбір матеріалів, підготовка конкурсів, обговорення

10. Підсумкове заняття (2)

10.1. Проведення колективної гри.

 

Прогнозований результат та методи його діагностики

Засвоївши програмний матеріал учні будуть знати:

·    Свій характер, темперамент, самооцінку.

· Список якостей важливих для спілкування, вербальні та невербальні засоби спілкування, прийоми побудови "Я-повідомлення”, "Ти – повідомлення”.

· Теорії лідерства, стиль діяльності лідера, як стати успішним лідером, культуру діалогу лідера.

·  Фактори, які руйнують здоров’я.

·Типологію професій, психологічні та фізичні вимоги професій до людини.

· Способи зняття нервово - психічного напруження, та наслідків стресу. Правила поведінки та способи контролю емоції під час складання іспитів.

Будуть уміти:

Вести діалоги та дискусії, приймати рішення самостійно та в групі, досліджувати й аналізувати свої можливості, долати свої страхи, стреси та бар’єри, що виникають у спілкуванні, управляти емоціями та характером, формувати відповідні стосунки з іншими, продуктивно спілкуватися, аналізувати свої вчинки та свідомо ставитися до них.

Зміст програми

1. Вступне заняття (2)

1.1. Знайомство з програмою діяльності клубу

2. Основи організаторської діяльності (40)

2.1. Особливості організаторської майстерності: розподіл доручень і роботи в колективі, аналіз власної діяльності, планування її.

2.2. Знаходження потрібних форм спілкування з однолітками та меншими за віком дітьми.

2.3. Спостереження за молодшими членами клубу.

2.4. Формування мети.

2.5. Ділові ігри.

3. Організаційно-ділові, інтелектуальні та інтелектуально-комерційні ігри (26)

3.1. Види КТС.

3.2. Умови результативності (поліпшення життя колективу, творчий характер кожної справи, підготовка і проведення КТС, значимість кожної справи).

4. Інтерактивні та активні методи навчання (36)

4.1. Презентація, індивідуальна робота, робота парами, робота в малих групах, робота по колу, рольова гра, обговорення, "мозковий штурм”, анкетування, розминка та інші.

5. Практика в групах (38)

5.1. Використання своїх знань, умінь та навичок на практичних заняттях в групі молодших членів клубу.

6. Святкування досягнень (2)

6.1. Випуск.

Прогнозований результат та методи його діагностики

Пройшовши теоретичне та практичне навчання члени клубу будуть знати:

·Особливості організаторської майстерності.

·Шляхи знаходження потрібних форм спілкування з меншими членами клубу.

·Класифікацію інтерактивних та активних методів навчання.

·Умови підготовки та техніку проведення колективно - творчих справ.

Будуть уміти організовувати дозвілля для молодших членів клубу та гуртківців ЦДЮТ, приймати самостійно рішення, досліджувати та  аналізувати свої можливості, планувати власну діяльність.

Реалізація програми позитивно впливатиме на духовний і моральний розвиток особистості підлітка, сприятиме формуванню його характеру, допоможе обрати свій шлях у житті, виробити впевненість і наповнити свій життєвий шлях оптимізмом, успіхом та творчістю.

Важливим моментом навчання є розвиток механізму самоконтролю та самовдосконалення, підвищення самооцінки, виховання почуття колективізму та доброзичливості.

Основними методами діагностики передбачуваних результатів є анкетування, тестування, робота в дискусійних групах, захист цільових проектів, презентація  та самопрезентація, проведення занять з елементами тренінгу для  молодших членів клубу та гуртківців ЦДЮТ, проведення колективних ігор.

 

Матеріальне забезпечення

Аудіокасети, відеокасети, плакати, папки з роздатковим матеріалом, бейджі, листи ватману, аркуші паперу А-1, А-3, А-4, різнокольоровий папір, різнокольорові аркуші липкого паперу, фліп-чарт, зошити, маркери, фломастери, ножниці, клей, скотч, файли, фарби, пензлики, кнопки, голки з вушками тощо.

 

Використана література

1. Бабин І.І., Царенко А.В., Черняк В.М., Ящук Г.Ф. Пізнай себе. – Тернопіль: Астон, 1996. – 100с.

2. Дейл Карнегі / Пер. З англ.. З.П.Вольської, Ю.В.Семенова. – Д.: Стакер, 1999. – 560с.

3. Крутецкий В.А. Психология. – М.: Просвещениен, 1980. – 352с., ил.

4. Куликова Л.Н. Воспитать себя: Кн. Для учащихся. – м.: Просвещение, 1991. – 143с.

5. Кондренко С.О. Соціально-психологічні основи профорієнтаційної роботи в школі. (Методичні рекомендації) / За редакцією Осадчого І.Г. Ставище 2000. – 76с – ("Практична психологія” № 2 (2), 2000).

6. Карпенчук С.Г. Теорія та методика виховання. Навчальний посібник. – К.: Вища школа. 1997. – 236 с.

7. Киреева Н.В., Рябчикова Н.В. Психология личности: тесты, опросники, методики. – М.: геликон, 1995 – 236с.

8. Ливши В.Ю. Тесты. Кто я? Кто она ? Кто они? Кто мы? – Донецк: ПКФ «Бао», 1998 – 192с.

9. Савич Ж.В., Сивогракові З.А., Петрик О.М. П 78. Вирішувати нам – відповідати нам. Методичні рекомендації з проведення тренінгу – курсу підлітками – інструкторами: Посібник. –К.: Навчальна книга, 201.-205с.

10. Некраш Л.М. Психолого- педагогічна підтримка випускників загальноосвітніх закладів в період піфдготовки та проходження державної підсумкової атестації. (Методичні рекомендації). Ставище 2005.-57с.

11. Фопель К. Как научить детей сотрудничать? (часть 1,2,3) М.: Генезис,1998г.

12. Чистяков М.И. Психогимнастика, м.: Просвещение. ВЛАДОС, 1995г.


Категорія: Методичне забезпечення | Додав: leonivna8 (20.09.2012)
Переглядів: 1762 | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024