ПОЛОЖЕННЯ
про
методичну роботу
Ставищенського
районного центру
дитячої та юнацької творчості
1.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Методична робота в Ставищенському районному
центрі дитячої та юнацької творчості здійснюється згідно з Законом України «Про
позашкільну освіту», національною доктриною розвитку освіти в ХХІ столітті,
даним Положенням, Статутом закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі
позашкільної освіти.
Методична робота – це система цілеспрямованого
професійного зростання педагогічних працівників, спрямована на процес
простійного примноження педагогами теоретичних знань та практичних вмінь і з метою підвищення рівня професійної
компетентності.
Методична робота – це цілісна система діяльності
педагогів, що базується на досягненнях психолого-педагогічної науки і
перспективного педагогічного досвіду та забезпечує зростання рівня професійної
компетентності педагога, підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу
закладу, а в результаті – поліпшення якості освіти.
1.2 Основні принципи
методичної роботи:
·
організація роботи з педагогічними кадрами на основі
врахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;
·
системність та систематичність;
·
оперативність та мобільність;
·
прогностичність та випереджувальний характер;
·
науковість;
·
оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
·
проектно-цільовий підхід до організації методичної роботи
відповідно цілей, завдань розвитку закладу.
1.3
Основними завданнями
методичної роботи є:
· програмно-методичне забезпечення стратегічних напрямів
діяльності закладу;
·
удосконалення змісту, форм і методів навчання та
виховання дітей, забезпечення високої якості навчально-виховного процесу шляхом
впровадження нових педагогічних технологій; навчальних програм нового
покоління;
·
розвиток професійної компетентності педагогічних
працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного
вдосконалення;
·
організація проведення дослідно-експериментальної роботи,
впровадження результатів наукових досліджень, нових педагогічних технологій;
·
інформаційне забезпечення педагогічних працівників з
проблем позашкільної освіти, педагогіки, психології, інформування про
досягнення науки, перспективного педагогічного досвіду;
·
виявлення, вивчення і оцінка результативності
педагогічного досвіду в закладі, узагальнення і поширення перспективного
педагогічного досвіду;
·
розробка та видання навчальних, методичних посібників,
рекомендацій;
·
підготовка до атестації педагогічних працівників;
·
координація змісту науково-методичної роботи зі змістом
діяльності науково-методичних установ
району;
·
забезпечення інтеграції науки і практики.
2.
ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
2.1 Структура науково-методичної роботи
складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, які відповідають
цілям і завданням, що стоять перед закладом та втілюються у різних формах,
методах і засобах.
Організаційна структура
методичної роботи включає: методичну раду, психолого-педагогічний консиліум,
психолого-педагогічний семінар, школу психологічної грамотності, школу молодого
педагога.
2.2 Оптимальний вибір змісту і організаційних форм
науково-методичної роботи забезпечується:
·
врахуванням наявних директивних і нормативних документів,
перспектив розвитку закладу;
·
аналізом стану навчально-виховного процесу та результатів
окремих напрямів діяльності;
·
врахуванням умов та специфіки функціонування закладу,
особливостей навчального року;
·
врахуванням якісного складу педагогічних кадрів, їх
запитів та інтересів.
2.3 У закладі здійснюється колективна та
індивідуальна методична робота. Основою у виборі форм науково-методичної роботи
є результати діагностичного вивчення рівня професійної компетентності
педагогічних працівників, їх потреби, запити та інтереси.
2.4 Колективні
форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до
вирішення певних проблем, обговорення
актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів
педагогічного досвіду, презентації педагогічних ініціатив, новацій і реальних
досягнень педагогів.
Колективними формами методичної роботи є:
педагогічна рада, школа професійної майстерності, конкурс професійної
майстерності. тематичні виставки, психолого-педагогічний семінар, школа
психологічної грамотності, психолого-педагогічний консиліум, школа молодого
педагога, тощо.
2.5 Індивідуальні
форми методичної роботи використовуються для задоволення особистих потреб і
конкретних запитів педагогічних працівників, необхідних для практичної
діяльності.
Індивідуальними формами методичної роботи є:
індивідуальна робота над науково-методичною темою, самоосвіта педагогів,
виконання до- і після курсових завдань, стажування, консультування, презентація
творчих доробок, наставництво,
індивідуальні педагогічні виставки, опрацювання фахових журналів і методичної
літератури тощо.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЛАНУВАННЯ МЕТОДИЧОЇ РОБОТИ
3.1 Загальну організацію методичної роботи в
закладі здійснює директор. Безпосереднім організатором методичної роботи є
методист, в обов’язки якого входить організація
даної роботи з педагогічними кадрами.
Конкретну методичну роботу з педагогічними кадрами
проводять заступник директора, методисти, практичний психолог у межах своїх
функцій.
3.2 В організації методичної роботи та її
плануванні враховуються актуальні завдання розвитку системи позашкільної освіти
та програмні цілі розвитку закладу.
3.3 Планування методичної роботи – це система
заходів, що забезпечує її
безперервність, системність. Відповідність потребам навчально-виховного процесу
та особистим запитам педагогічних працівників.
3.4 Реалізації програмних цілей закладу та
науково-методичної роботи сприяє робота над єдиною методичною проблемою.
3.5 Методична робота на рік планується на підставі
аналізу діяльності педагогічного колективу у вигляді самостійного розділу річного
плану роботи закладу.
3.6 Виконання плану методичної роботи розглядається
на засіданні методичної ради.
3.7 З метою забезпечення належних умов для
організації та проведення науково-методичної роботи в закладі створюється
інформаційно-методичний центр (ІМЦ).
В ІМЦ зосереджуються інформаційні,
навчально-методичні, нормативні матеріали, матеріали кращого досвіду
педагогічних працівників, медіатека.
Основними функціями
інформаційно-методичного центру є :
·
створення умов для підготовки педагогічних працівників до
навчальних занять і творчих справ;
·
проведення індивідуальних та колективних форм методичної
роботи з педагогічними працівниками;
·
надання допомоги педагогічним працівникам у роботі з
самоосвіти, індивідуальній методичній роботі, експериментально-дослідницькій
діяльності;
·
інформаційне забезпечення педагогічних працівників з
проблем позашкільної освіти, педагогіки, психології, накопичення і
систематизації науково-методичної інформації;
·
узагальнення, пропагування та поширення перспективного
педагогічного досвіду.
3.8 Робота інформаційно-методичного центру ведеться
під керівництвом методиста і відображається в розділі «Методична робота» плану
роботи закладу на рік.
3.9 Діяльність інформаційно-методичного центру передбачає:
·
організаційні заходи щодо підвищення рівня професійної
компетентності педагогічних працівників (семінарів, тренінгів, шкіл
педагогічної майстерності, індивідуальних і групових консультацій тощо);
·
організацію постійно діючих і тимчасових виставок з метою
презентації новинок науково-методичної літератури, досягнень педагогічного досвіду,
пропагування результатів науково-дослідницької діяльності;
·
ознайомлення педагогічних працівників з необхідною
періодичною, навчальною, методичною літературою для підготовки до занять,
розробки навчальних програм, виступів, доповідей на конференціях.
4.
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧАСНИКІВ МЕТОДИЧНОЇ
РОБОТИ
4.1 Участь у науково-методичній роботі є
професійним обов’язком для всіх педагогічних
працівників. Результативність методичної роботи враховується при проведенні
атестації педагогічних працівників і є підставою для матеріального та
морального заохочення.
4.2 Директор, заступник директора вивчають та
аналізують стан методичної роботи, її результативність, створюють умови для
підвищення фахового рівня педагогічних працівників у методичній роботі.
4.3 Педагогічні працівники мають право на:
·
вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
·
участь у заходах, пов’язаних з організацією методичної
роботи;
·
проведення в установленому порядку
дослідно-експериментальної та пошукової роботи;
·
участь у методичних заходах районного, міського і
державного рівня;
·
участь в опитуванні, анкетуванні, внесенні пропозицій
адміністрації закладу щодо удосконалення змісту методичної роботи;
· користуватися базою інформаційно-методичного центру,
використання для самоосвіти його бібліотечного фонду;
· моральне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих
результатів у методичній роботі.
|