Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 22:09

Меню сайту
Категорії розділу
Аналіз діяльності [12]
1
Структура методичної роботи [10]
2
Програма розвитку [0]
3
Нормативно-правова база [9]
Атестація [1]
Національно-патріотичне виховання [20]
Скарбничка керівника гуртка [23]
План роботи [1]
Віртуальний методичний кабінет [1]
Рекомендуємо
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” Комунальний заклад Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 451
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Методичні орієнтири » Нормативно-правова база

Положення про методичну роботу

ПОЛОЖЕННЯ

про методичну роботу

Ставищенського районного центру

дитячої та юнацької творчості

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1 Методична робота в Ставищенському районному центрі дитячої та юнацької творчості здійснюється згідно з Законом України «Про позашкільну освіту», національною доктриною розвитку освіти в ХХІ столітті, даним Положенням, Статутом закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі позашкільної освіти.

Методична робота – це система цілеспрямованого професійного зростання педагогічних працівників, спрямована на процес простійного примноження педагогами теоретичних знань та практичних вмінь і  з метою підвищення рівня професійної компетентності.

Методична робота – це цілісна система діяльності педагогів, що базується на досягненнях психолого-педагогічної науки і перспективного педагогічного досвіду та забезпечує зростання рівня професійної компетентності педагога, підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу закладу, а в результаті – поліпшення якості освіти.

 

1.2 Основні принципи методичної роботи:

· організація роботи з педагогічними кадрами на основі врахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;

· системність та систематичність;

· оперативність та мобільність;

· прогностичність та випереджувальний характер;

· науковість;

· оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;

· проектно-цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно цілей, завдань розвитку закладу.

 

1.3               Основними завданнями методичної роботи є:

 · програмно-методичне забезпечення стратегічних напрямів діяльності закладу;

· удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання дітей, забезпечення високої якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження нових педагогічних технологій; навчальних програм нового покоління;

· розвиток професійної компетентності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;

· організація проведення дослідно-експериментальної роботи, впровадження результатів наукових досліджень, нових педагогічних технологій;

· інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем позашкільної освіти, педагогіки, психології, інформування про досягнення науки, перспективного педагогічного досвіду;

· виявлення, вивчення і оцінка результативності педагогічного досвіду в закладі, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;

· розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій;

· підготовка до атестації педагогічних працівників;

· координація змісту науково-методичної роботи зі змістом діяльності науково-методичних  установ району;

·  забезпечення інтеграції науки і практики.

 

2.  ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

 

2.1 Структура науково-методичної роботи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, які відповідають цілям і завданням, що стоять перед закладом та втілюються у різних формах, методах і засобах.

 

Організаційна структура методичної роботи включає: методичну раду, психолого-педагогічний консиліум, психолого-педагогічний семінар, школу психологічної грамотності, школу молодого педагога.

 

2.2 Оптимальний вибір змісту і організаційних форм науково-методичної роботи забезпечується:

· врахуванням наявних директивних і нормативних документів, перспектив розвитку закладу;

· аналізом стану навчально-виховного процесу та результатів окремих напрямів діяльності;

· врахуванням умов та специфіки функціонування закладу, особливостей навчального року;

· врахуванням якісного складу педагогічних кадрів, їх запитів та інтересів.

 

2.3 У закладі здійснюється колективна та індивідуальна методична робота. Основою у виборі форм науково-методичної роботи є результати діагностичного вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, їх потреби, запити та інтереси.

 

2.4 Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем,  обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів педагогічного досвіду, презентації педагогічних ініціатив, новацій і реальних досягнень педагогів.

 

Колективними формами методичної роботи є: педагогічна рада, школа професійної майстерності, конкурс професійної майстерності. тематичні виставки, психолого-педагогічний семінар, школа психологічної грамотності, психолого-педагогічний консиліум, школа молодого педагога, тощо.

 

2.5 Індивідуальні форми методичної роботи використовуються для задоволення особистих потреб і конкретних запитів педагогічних працівників, необхідних для практичної діяльності.

 

Індивідуальними формами методичної роботи є: індивідуальна робота над науково-методичною темою, самоосвіта педагогів, виконання до- і після курсових завдань, стажування, консультування, презентація творчих доробок, наставництво,  індивідуальні педагогічні виставки, опрацювання фахових журналів і методичної літератури тощо.

 

3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЛАНУВАННЯ МЕТОДИЧОЇ РОБОТИ

3.1 Загальну організацію методичної роботи в закладі здійснює директор. Безпосереднім організатором методичної роботи є методист, в обов’язки якого входить організація даної роботи з педагогічними кадрами.

Конкретну методичну роботу з педагогічними кадрами проводять заступник директора, методисти, практичний психолог у межах своїх функцій.

 

3.2 В організації методичної роботи та її плануванні враховуються актуальні завдання розвитку системи позашкільної освіти та програмні цілі розвитку закладу.

 

3.3 Планування методичної роботи – це система заходів, що  забезпечує її безперервність, системність. Відповідність потребам навчально-виховного процесу та особистим запитам педагогічних працівників.

 

3.4 Реалізації програмних цілей закладу та науково-методичної роботи сприяє робота над єдиною методичною проблемою.

 

3.5 Методична робота на рік планується на підставі аналізу діяльності педагогічного колективу у вигляді самостійного розділу річного плану роботи закладу.

 

3.6 Виконання плану методичної роботи розглядається на засіданні методичної ради.

 

3.7 З метою забезпечення належних умов для організації та проведення науково-методичної роботи в закладі створюється інформаційно-методичний центр (ІМЦ).


В ІМЦ зосереджуються інформаційні, навчально-методичні, нормативні матеріали, матеріали кращого досвіду педагогічних працівників, медіатека.

Основними функціями інформаційно-методичного центру є :

· створення умов для підготовки педагогічних працівників до навчальних занять і творчих справ;

· проведення індивідуальних та колективних форм методичної роботи з педагогічними працівниками;

· надання допомоги педагогічним працівникам у роботі з самоосвіти, індивідуальній методичній роботі, експериментально-дослідницькій діяльності;

· інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем позашкільної освіти, педагогіки, психології, накопичення і систематизації науково-методичної інформації;

· узагальнення, пропагування та поширення перспективного педагогічного досвіду.

3.8 Робота інформаційно-методичного центру ведеться під керівництвом методиста і відображається в розділі «Методична робота» плану роботи закладу на рік.

3.9 Діяльність інформаційно-методичного центру передбачає:

· організаційні заходи щодо підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників (семінарів, тренінгів, шкіл педагогічної майстерності, індивідуальних і групових консультацій тощо);

·  організацію постійно діючих і тимчасових виставок з метою презентації новинок науково-методичної літератури, досягнень педагогічного досвіду, пропагування результатів науково-дослідницької діяльності;

· ознайомлення педагогічних працівників з необхідною періодичною, навчальною, методичною літературою для підготовки до занять, розробки навчальних програм, виступів, доповідей на конференціях.

 

4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧАСНИКІВ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

4.1 Участь у науково-методичній роботі є професійним обов’язком для всіх педагогічних працівників. Результативність методичної роботи враховується при проведенні атестації педагогічних працівників і є підставою для матеріального та морального заохочення.

4.2 Директор, заступник директора вивчають та аналізують стан методичної роботи, її результативність, створюють умови для підвищення фахового рівня педагогічних працівників у методичній роботі.

4.3 Педагогічні працівники мають право на:

·  вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;

·  участь у заходах, пов’язаних з організацією методичної роботи;

· проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної та пошукової роботи;

· участь у методичних заходах районного, міського і державного рівня;

· участь в опитуванні, анкетуванні, внесенні пропозицій адміністрації закладу щодо удосконалення змісту методичної роботи;

· користуватися базою інформаційно-методичного центру, використання для самоосвіти його бібліотечного фонду;

· моральне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у методичній роботі.

Категорія: Нормативно-правова база | Додав: leonivna8 (09.09.2012)
Переглядів: 1012 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Ставищенський комунальний заклад позашкільної освіти "КРОКУС" © 2024